Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Dari hati : Kuatkan Aku dalam Menghadapi Dugaan..

Wednesday, November 3, 2010


Dalam menjalani kehidupan kat atas muka bumi ni, banyak sangat ujian yang Allah SWT bagi..kadang2 aku terduduk, tak termampu untuk menahan dan mengharungi.. Tapi aku yakin, setiap ujian yg Allah nak bagi tu pasti boleh dihadapi oleh setiap hambaNya. dalam mencari kekuatan diri yang hilang sebelum ni, aku bersyukur kerana Allah sentiasa mengasihi dan merahmati aku... tak putus2 hidayah Allah yang allah kurniakan kepada aku... Alhamdulillah... 

Cinta aku disambut dengan surat cinta daripada Allah SWT iaitu melalui kalamNYa, al-Quran... sebelum ni aku dah jarang menjenguk kitab ini... tapi skarang alhamdulillah, bila setiap hari aku membacanya, aku dah mula jatuh cinta kepadaNya... sememang al-Quran memberikan ketenangan kepada aku.. 
 


ALLAH S.W.T  berfirman: "Dan Kami turunkan dalam Al-Qur'an ayat-ayat yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman" (QS Al Isra' (17) : 82) 

" Dan Kami turunkan kepadamu Al-Qu'an untuk menjelaskan segala sesuatu dan petunjuk serta rahmat dan khabar gembira bagi orang-orang yang berserah diri" (Qs An Nahl (16): 89) 

Sekarang aku dah sedar, cinta kepada manusia dengan perlaksanaan yang tidak berlandaskan syarak akan merosakkan hati tetapi cinta kepada Allah SWT akan memberikan ketenangan kpd hati dan itulah cinta sejati....

sekrang aku dah yakin:-



Jika hati sedih dan gelisah, ubatnya ada dalam Al-Qur'an,..

Jika ada penyakit dalam hati kita, ubatnya ada dalam Al-Qur'an... 
Jika engkau patah hati, ubatnya ada dalam Al-Qur'an.... 
Jika merasakan seakan-akan dunia ini menghimpit, maka bacalah Al-Qur'an 
Kerana Al-Qur'an adalah penawar hati, pemberi ketenangan......

Barangsiapa menjauhinya (Al-Qur'an) karena kesombongan, Allah akan menghancurkannya. Nauzubillah.. 


**mudah-mudahan kita tidak tergolong dalam golongan yang Allah nyatakan di atas...

 Siapa yang mencari-cari petunjuk dari selainnya, Allah akan menyesatkannya...

Ya Allah.. kenapa aku ni lalai? 

kenapa aku meletakkan diri aku dalam golongan org2 yg zalim?

aku bertaubat ya Allah.. 

Dia (Al-Qur'an) merupakan tali Allah yang sangat kukuh, dia merupakan peringatan yang bijaksana dan dia adalah jalan yang lurus. Dialah yang menjadikan hawa nafsu terkendali. Lisan tidak akan pernah ragu dengannya. Para ulama tidak akan merasa puas dengannya. 
Dia tidak akan pernah membosankan meskipun diulang-ulang. Keajaiban-keajaibannya tidak akan pernah habis. Dialah yang membuatnya, para jin tidak kuat mendengarnya hingga mengatakan '... 


sesungguhnya kami telah mendengarkan Al-Qur'an yang menakjubkan, (yang) memberi petunjuk kepada jalan yang lurus, lalu kami pun beriman kepadanya...' 


Siapa yang berbicara dengannya, ia akan berkata jujur dan benar, siapa yang mengamalkannya akan diberi pahala, siapa yang berhukum dengannnya akan berlaku adil, dan siapa yang mengajak orang kepadanya maka akan ditunjuki kepada jalan yang lurus" (HR At Tirmidzi) 

Sebuah hadis riwayat oleh Bayhaqi daripada Anas dinyatakan bahawa Rasulullah s.a.w  ada bersabda, maksudnya: 

“Hendaklah kamu beri nur (cahaya) rumah tangga kamu dengan sembahyang dan dengan membaca al-Quran.”



Ya Allah..Kau pimpinlah aku ke jalan yang benar.. 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

"...Kalau benci sekali pun jgn mengaibkan orang.. kerana mungkin kebencian kita, adalah kebaikkan buatnya....siapa tahu ya!!!..."

 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular