Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Soalan Untuk Diri Sendiri...

Monday, November 21, 2011

BAGAIMANA AKU HENDAK JADI SEORANG KHALIFAH ?
"Allah jadikan orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu (umat Muhamad s.a.w) bahawa ia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana ia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka. khalifah yang berkuasa, dan ia akan menguatkan dan mengembangkan agama mereka (Islam) yang diredhaiNYA untuk mereka" (An-Nur:55)


KENAPA AKU DICIPTA ?
"Aku telah jadikan Jin dan manusia kecuali supaya mereka menyembah dan beribadat kepadaKU" (Adz-Dzariyat:56)

APAKAH TUJUAN HIDUPKU ?
"Katakanlah solatku, pengorbananku, hidupku dan matiku adalah untuk Allah" (Al-An'am).


APAKAH ITU KEBENARAN ?
"Yang demikian ialah kerana Allah itulah yang benar dan segala apa yang mereka sembah selain dariNya itulah yang palsu dan Allah itulah Tuhan yang Maha Tinggi dan Maha Besar" (Lukman:30)

KALAU BETULLAH KEBENARAN ITU, KENAPA AKU TAK NAMPAK ?
"Dan kami jadikan sifat (sifat tamak dan gilakepada harta benda dan penyakit itu sebagai) sekatan    (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). Lalu kami tutup pandangan mereka, maka dengan itu mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar)" (yas'sin: )


SIAPA GOLONGAN YANG BERJAYA ?
"Sesunguhnya berjayalah orang-orang yang beriman, iaitu mereka yang khusyuk dalam solatnya, dan mereka menjauhkan diri perbuatan dan perkataan yang sia-sia" (Al-Mukninun)


APAKAL LANGKAH SETERUSNYA ?
"Wahai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam agama Islam itu dengan sepenuhnya" (Al-Baqarah)


KENAPA AKU MASIH RAGU-RAGU DENGAN AYAT ALLAH ?
"Diturunkan Al-Quran ini, dengan tidak ada sebarang syak padanya, dari Allah yang memelihara dan mentadbir sekalian alam".

AKU TUNAIKAN SURUHAN, TAPI DALAM MASA YANG SAMA AKU BERBUAT MAKSIAT.
"Dan janganlah kamu campur adukkan yng benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semau mengetahuinya" (At-Taubah:42)


ADAKAH HIDUPKU SUSAH BILA BERADA DALAM SISTEM ISLAM ?
"Kami tidak turunkan Al-Quran ini kepada kamu agar kamu menjadi susah, tetapi sebagai peringatan bagi orang yang takut (pada Allah)" (Taha).


GEMBIRAKAH AKU SETELAH MENJADI ORANG YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH ?
"Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman" (Ali-Imran:139)


Banyak lagi persoalan yang telah sedia dijawab didalam Al-Quran. Adakah kita masih tidak mempercayai Kalamullah itu? Binasalah....jika membelakangkan Al-Quran dengan hanya menggunakan akal fikiran semata-mata..

Sebagai peringatan bersama..

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular