"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Ke Hospital Sg. Buloh melawat Abang Sham..

Sunday, November 13, 2011

Masa aku hantar barang Isteri dan anak ke kereta (bersiap nak keluar Hospital lah) kakak aku ada call mintak aku hantar mak aku ke Hospital sungai Buloh.. katanya mak aku nak tidur di Hospital Sg Buloh sebab nak taman Abang Sulong aku yang terpaksa di tahan kerana mengidap sakit kronik..

Sakit apa tu biarlah rahsia ok!!....

Selepas kami makan pagi dan ambil ubat Iman di Farmasi HKL terus aku dan Isteri bertolak ke Bdr Tun Razak untuk ambil mak aku.. sebenarnya aku tak pernah pergi atau sampai di sungai buloh tu.. tapi pernah lah tengok Hospital Sg. Buloh tu.. Kami ikut highway exit sungai buloh..



Aku lihat mak aku dah tak keruan.. itu lah perasaan seorang mak pada anak2.. ternyata perpatah Seorang Ibu boleh menjaga ramai anak tu boleh di ungkapkan dalam kejadian yang melanda keluarga aku sekarang ni.. aku faham sangat perasaan mak aku ni sebab aku juga pernah menghadapi hal ini.. walaupun tak seberat yang mak aku alami.. Aku sebagai anak rasa terharu dan kagum dengan semagat mak aku kerana sanggup bersusah payah untuk tidur di Hospital demi anak yang disayangi..

Dengan usia mak 60an aku takut, keputusan untuk menjaga Abang aku di Hospital akan menjejaskan kesihatan.. Semalam aku ada call mak untuk bertanya khabar dan perkembangan mak di sana.. semasa aku call mak aku di surau dan bila ditanya tentang makan.. mak menjawab nanti lah..

Sebagai anak lelaki aku rasa bersalah kerana biarkan mak aku di Hospital tu berseorangan.. Aku tak tahu nak buat apa.. Aku berdoa moga Allah memberi kesihatan yang baik kepada mak aku untuk menjaga anak (abang aku) nya..

Moga Allah mempermudahkan segala urusan.. Amin..

Gambar Abang dan Mak di Hospital pada 12 Nov. 2011

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.