Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Kehidupan Ini...

Sunday, November 20, 2011

Memilih rakan sama ertinya dengan memilih masa depan.. Memilih rakan sama ertinya dengan memilih perlaku.. aku percaya, semua diantara kita inginkan masa depan yang cerah, perilaku yang baik dan berilmu.. bagi aku tinggi atau rendahnya kualiti seseorang manusia tu sangat-sangat dipengaruhi oleh kualiti orang persekitaran yang menjadi rakan... Oleh sebab itu adalah penting bagi kita meneliti siapa yang perlu kita berkawan..

Manusia tetap manusia.. kita bukan kebal atau dilahirkan dengan mukjizat.. kita sering terdedah kepada kepayahan dan dukacita.. terdedah kepada persekitaran yang sengsara.. Sehebat manapun kita, sebesar manapun pangkat, ingatlah kita tidak dapat lari dari kepayahan...

Jika tidak menimpa pada harta mungkin ia kan menimpa pada tubuhnya...jika ia tidak menimpa pada tubuhnya mungkin pada maruahnya...Jika tidak pada  maruahnya mungkin pada perasaannya..

Kita umpama berdiri di satu pelabuhan kehidupan, yang sedang menunggu kapal yang akan membawa kita ke destinasi terakhir di sebuah dataran.. Apa yang penting tingkatkan ketaatan pada Allah dan Rasul-Nya.. Carilah sesuatu hanya untuk Allah bukan untuk menyenangkan manusia semata-mata... Semua orang berharap ganjaran jan'nah yang memang terseida untuk golongan yang benar-benar beriman dan bertaqwa kepada Allah..

Sekadar renungan dari buah fikiran yang entah apa-apa.. hehehe...

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular