Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Kisah : Anak di Ganggu

Monday, February 28, 2011

Pada 26hb Februari 2011 aku dan isteri sekeluarga bercadang untuk pulang ke kampung di Pahang, kerana sudah 2 bulang kami tak balik ke kampung.. Orang di sana (Pahang) terlalu rindukan anak kami..

Selepas kerja dalam jam 06:00 petang kami sampai di rumah kemudian bersiap apa yang patut sebelum berangkat pulang.. Jam 06:15 kami bertolak dari rumah, persiapan untuk pulang ke kampung dah di siapkan oleh Isteri.. semangat untuk pulang ke kampung sendiri katakan..

Perjalanan di KL ni biasalah.. kalau tak terperangkap dalam kesesakan jalan bukan nama KL lah kan.. kami berhenti di Station minyak Petronas untuk menunaikan solat dan membeli makanan untuk dibuat bekalan semasa dalam perjalanan nanti.. malas lah nak berhenti di R&R malam-malam..

Kami sampai di Gambag dalam Jam 10:30 malam..
Aku berhenti sekejap untuk mengisi perut yang sudah berkeroncong sejak dari mentakap lagi..selepas aku selesai makan, makan pun dalam kereta je tak keluar.. kami bertolak ke Pekan.. perjalanan dari Gambang ke pekan mengambil masa 1 jam jugak..

Jam 11:00 kami sampai di pekan.. sampai awal pulak kan.. heheee
seperti biasal lah.. tugas suami bawak barang naik yang isteri pulak angkat anak terus je masuk rumah kan..
tapi yang tak sedapnya.. Isteri aku lupa lah sesuatu.. beri slam ketika masuk rumah, mugkin lupa sebab rumah dah terbuka pintu dan ada org menungu di luar pulak kan.. hahaaa
Apa lagi Isteri aku pun serahlah anak aku ke pada Mak mertua aku, aku masih lagi di bawah mengangkat barang..
selepas semua selesai kami berehat seketika mengelilingi anak (Nurul Iman) bersama ahli keluarga yang lain..
Isteri aku ke dapur untuk meneguk air aku pun ke dapur ikur sama.. konon nak bermanja lah kan hehehe..

timggal lah anak aku dengan mak mertua aku..
tiba-tiba anak aku menangis tak berhenti, setengah jam jugak lah..
Mak mertua aku suruh adik ipar bogsu panggil seorang yang terkenal dalam perubatan tradisional di kampung tu.. dia datang kebetulan dia berada dekat kedai berhampiran rumah kami..

Alhamdulillah lah.. segalanya dalam baik.. berkat bacaan ayat, dan laungan azan semuanya selesai..

Peristiwa tu cukup mendebarkan.. terasa sedih pulak kerana anak aku seperti kepenatan..
moral yang aku dapat.. jalan malam tak elok sangat (terutama dalam perjalanan jauh)

ok lah by..

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular