Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Tanggungjawab Keluarga adalah yang utama

Thursday, October 31, 2013

Dewasa ini saya sedar kehendak tugas dan aktiviti sering diletakkan sebagai sasaran utama, sebenarnya ianya adalah untuk mengejar keduniaan dan kepuasan dalam kehidupan semata-mata.

Alhamdulillah sebelum terlambat, saya kembali sedar dari lamunan bahawa masih banyak lagi tugasan dan aktiviti yang perlu di tumpukan selain dari mengejar kehendak yang tak pernah habis dan puas..
Sebagai sahabat dan penulis saya berbesar hati untuk berkongsi pendapat, dalam kesibukan urusan harian, janganlah sampai terlupa atau terabai dengan harta yang paling bernilai iaitu anak-anak dan keluarga.

Ketahuilah juga, punca utama kerosakkan akhlak remaja adalah kerana sikap ibu-bapa yang terlalu sibuk hingga mengabaikan anak-anak. Dengan kesibukan kita, secara tidak sedar perbuatan kita telah mengabaikan mereka iaitu dengan tidak mengawal pergaulan dan aktiviti anak juga tidak menjadi tempat untuk anak mengadu masalah dari hati.


0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular