Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

05 November 2010

Monday, December 6, 2010

Hari ni 06 Disember 2010 genaplah sebulan usia anak perempuan kami...
Sorry lah coz baru nak tulis pada Blog.. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik dan lancar.. Ni gambar akan Perempuan aku namanya Nurul Iman..

05 November 2010

Aku tiba di kuala Lumpur seperti dalam perancangan, nak menghantar Isteri aku balik kampungnya di Pahang untuk bersalin dan berpantang di sana..aku pilih tarikh ni sebab 06 Nevember tarikh hari Depavali jadi boleh lah aku cuti lama sikit (sambung cuti).. dan dijangkakan Hari Raya Korban lah kami mungkin akan dikurniakan anak, mengikut kiraan dan tafsiran manusia lah..

Aku tiba di stesen bukit Jalil jam 5 pagi, sambil nak tunggu masuk waktu subuh dan LRT beroperasi aku sambung tidur di depan surau di Stadium Bukit Jalil.. Kali ni ramai pulak Orang mungkin sebab cuti perayaan, tempat selalu jadi tilam untuk aku sambaung tidur dah di penuh dengan orang.. aku cuma duduk dan bersandar pada tiang di tangga surau, sambil memerhatikan gelagat orang ramai di situ.. Kini fikiran aku lebih suka mengambarkan dan berfikir Isteri tersayang.. siapa tak gembira bila nak bertemu Isteri tersayang kan tambahan dalam situasi aku sekarang PJJ.. 2 minggu jugak kami tidak berjumpa kerana nak save kos..

selepas solat subuh aku terus bertolak untuk ke Putrajaya tapi aku perlu turun di station Bdr Tasik Selatan untuk bertukar ke station ERL.. sampai di station ERL sekitar jam 7 pagi, sementara menunggu ketibaan ERL aku menghabiskan masa membaca buku "Amalan dan nama Indah ketika mengandung" sebagai persediaan untuk menjadi seorang ayah..

Dalam jam 7:10 telefon bimbit aku berbunyi seperti yang aku jangkakan panggilan ini dari Isteri aku, aku senyum dan fikir tentu dia juga tak sabar nak jumpa aku..

tapi sangkaan aku meleset apa bila dia beritahu yang darah mula turun ketika dia dalam bilik air, aku jadi seperti kambing cari kandang ketika hujan tak tenang dan gelisah.. Apa yang aku fikir nak sampai di sana dan cepat hantar dia ke kampung.. selang beberapa minit aku call Isteri aku untuk bertanyakan kabar.. Isteri kau cakap jgn gelisah kerana katanya melalui pengalaman kawan2, itu adalah tanda awal dan ada salah seorang kawannya siap pergi membeli belah lagi.. Tapi aku tetap gelisah..

Aku tiba di Station ERL Putrajaya jam 8:03 dan menunggu isteri aku... tentu korang cakap boleh ke Isteri aku bawak kereta lagi.. sebenarnya aku pun fikir benda yang sama.. Tapi atas permintaan dia, nak aku tunggu di Station ERL je..

Isteri aku sampai di station ERL jam 8:20 dan aku lihat wajah isteri aku tenang je.. macam tak ada apa2 pun belaku..

Kami ke station minyak petronas untuk mengisi minyak dan membeli makanan pagi, atas permintaan aku untuk makan dalam perjalanan sebab nak kejar masa.. Isteri aku mintak untuk keluar membeli makanan.. setiap langkah dia aku perhatikan, kuat lagi Isteri aku ni.. jadi aku cuba tenangkan perasaan aku.. selepas tu kami ke rumah sewa untuk mengangkat barang2 yang belum di angkat ke dalam kereta sebab berat..

Semasa isteri aku mengemas barang aku call mak aku yang tinggal di Cheras KL untuk memaklumkan kepada dia yang aku tak dapat ke rumahnya seperti kerana keadaan Isteri aku.. Apa lagi mak aku pun gelisah, lagi gelisah dari aku bila mendapat khabar yang isteri aku mula turun darah.. perbuatan mak aku tu membuat kan aku kembali berkeadaan gelisah, di tambah pulak dengan Isteri aku yang sengaja nak melambatkan keadaan dan masa.. apa lagi kena tegur cara gelisah lah dari aku (Marah)... bila fikir balik malu pun ada, mcm aku pulak nak bersalin.. Betul lah kata Org, suami mana yang tak gelisah bila menghadapi situasi macam ni.. kan..

Setelah semuanya selesai kami bertolak ke Pahang, dalam perjalanan semua kereta yang menghalang aku kena sumpah seranah dari aku.. hahahaa.. sorry lah sebab keadaan aku yang buatkan aku jadi mcm tu.. hehee...

Jam 1200 tengahari kami tiba di Hospital besar Kuantan Pahang.. Aku bersyukur kerana mak saudara Isteri aku bekerja sebagai ketua jururawat di hospital tu.. Jadi segala urusan menjadi mudah, tak perlu lah menunggu giliran yang entah berapa lama.. Isteri aku masuk ke bilik dengan mak saudaranya, sementara aku pulak tunggu di ruang menunggu..

Ramai jugak bakal bapa yang menunggu isteri di ruang menunggu.. aku dapat lihat ini lah satu-satunya ruang menunggu di Hospital yang rata-rata dari mereka berperasaan gembira dan tidak sabar.. yang mungkin tidak terdapat di ruangan menunggu yang lain.. ada jugak beberapa orang dari nya yang baru mendapat cahaya mata, jadi dapatlah aku berkongsi perasaan dengan mereka walaupun hanya dapat memerhatikannya dari jauh.. Alhamduli'llah... Lihat wajah si Ayah yang penuh gembira membuatkan aku sebagai seorang yang bakal begelar ayah tumpang gembira..

Kini pandangan aku acap kali melihat pintu masuk ke bilik yang kini menjadi tandatanya, Apa yang isteri kau buat dalam tu? sudah bersalin ke?..Aduh!! sesekali datang perasaan gelisah dalam diri, lama jugak Isteri aku di dalam, 20 minit berlalu aku bangun dari tempat duduk rasa nak je masuk ke dalam lihat apa yang belaku.. 2 kali jugak aku ke tandas sampai dah tak tahu nak buang apa.. haha.. Selepas 1 Jam 30 Minit baru Isteri aku dan Mak saudara keluar dari bilik dengan 2 botol ubat selepas bersalin di tangan Isteri aku..

Tapi bukan persoalan itu yang bermain di fikiran, aku rasa nak tahu apa kata-kata Doktor.. dalam perjalanan menuju ke kereta aku bertanya pada isteri aku tetapi jawapan TIDAK ADA APA, itu saja yang isteri aku jawab.. tapi aku rasa jawapan tu belum memuaskan hati aku.. dalam kereta sekali lagi aku bertanya.. baru lah isteri aku cerita, Alhamdulil'llah semuanya baik..

Aku pun terus bertolak balik ke Pekan rumah mak mertua aku, dalam perjalanan adik Ipar aku call menanyakan keadaan dan lokasi kami.. katanya mak mertua aku jadi tak senang duduk menunggu kami.. asik fikirkan Isteri aku sampai lupa nak maklum pada mak mertua aku yang kami dah sampai di Pahang..

Ok lah sampai sini dulu nanti sambung lagi k...

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular