"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Puteri ke dua dalam keluarga..

Sunday, February 26, 2012

Alhamdulillah.. memang benar kata Jodoh maut di tangan Allah, Rezeki kami sekeluarga.. Allah memberi kami sekeluarga rezeki yang amat bermakna.. Iman dapat kawan.. hehe..

Nurul Izzati.. Putri ke-2
Tarikh yang cantik pada 12 Feb. 2012.. di jangkakan 08 Mac 2012...

Cemas?... memang mencemaskan.. walaupun aku ada pengalaman untuk anak pertama tapi perasaan cemas tu memang tak hilang.. pada pagi tu kami sekeluarga ke Putrajaya sebab nak beli barang2 baby baru buat kali terakhir sebelum masa kelahiran lah.. dalam perjalanan pulang ke rumah, air ketuban dah pecah, habis basah sit belakang..

Aku ambil keputusan untuk call kawan pejabat aku yang kebetulan pernah mengalami situasi yang sama detik2 kelahiran.. dan keputusan nya terus hantar ke Hospital terdekat.. aku mengambil keputusan untuk hantar ke HUKM cheras.. dekat dengan rumah aku...

Sampai saja Isteri aku terus d tahan untuk buat pemantauan kerana itu prosedur perubatan.. aku dengan Iman menunggu di luar.. kesian pulak iman, sebab terpaksa tunggu lama.. aku ambil keputusan untuk hantar Iman ke rumah mak aku je di Bandar Tun Razak..

Baby (Nurul Izzati) di lahirkan pada jam 11:30 malam pada 12 Feb 2012.. Alhamdulillah semua selamat dan Allah mempermudahkan urusan.. Berat Izzati hanya 2.2kg sebab lahir awal kot.. Isteri aku bermalam di Hospital tu 2 hari jugak...

dan dapat keluar Hospital petang.. aku ambil keputusan untuk bermalam di rumah mak adu semalam sebelum menghantar di ke rumah mak mertua aku di Pahang...

pada ke esokannya kami bertolak jam 10 pagi ke Pahang.. dan sampai jam 3 petang.. Alhamdulillah sekali lagi Allah mempermudahkan perjalanan kami Iman dan baby baik je tak meragam..

tapi kamu duduk rumah tu tak lama.. suhu badan baby naik 38.7 darjah.. dan badan kelihatan kuning je. kami terus hantar di ke hospital kecemasan di Pekan.. seperti di jangkakan Isteri aku kena tahan 3 hari di hospital Pekan sebab anak kami kuning 240.. tinggi tu.. kesian Isteri aku, tak pe itu lah pengorbanan yang paling bermakna dan buat abg lagi sayang sayang..

sepanjang Isteri aku di hospital aku datang melawat bersama Iman.. bukan tak nak tinggal dengan mak mertua aku tapi sebab Iman tak nak dan akan nangis.. aku ni tak boleh tengok anak aku ni nangis beria-ia sangat.. hehe maklumlah anak kan.. hehehe

yang best nya hari terakhir isteri aku di Hospital mak mertua aku pulak kurang sihat, tetapi mujurlah tak kena tahan sebab darah naik mungkin tak cukup rehat kot.. Petang tu kami Isteri aku dapat keluar dari Hospital.. kalau tak silap aku 18hb Feb. 2012.. sebab dalam perancangan kami pada tarikh tu lah kami akan balik dari KL untuk menunggu hari kelahiran baby baru.. hehehe.. tapi pada tarikh tu kami pulang bukan untuk menunggu kelahiran tapi berpantang.. hahaha.. semua dah di tentukan.. Betul kata orang setiap pahit tu ada manisnya...

malam tu pulak Iman menunjukkan keadaan tak sihat aduh.. esok nya pulak aku bawa Iman g Klinik Peramu.. sebab Iman cirit birit dan muntah.. Dr. Wan yang merawat iman hanya beri Iman ubat demam dan ORS..

melihat keadaan Iman masih tidak sembuh.. aku ambil keputusan untuk bawa iman ke Hospital Pekan.. dan Iman kena masuk air sebab terlalu kerap cirit beret.. kira aku pada 2 minggu tu kerap lah berurusan ke Hospital.. Semua tu ada hikmahnya.. kan.. Aku harap semua dalam keadaan baik..

aku terpaksa balik ke KL pada 26hb Feb 2012 sebab terlalu lama bercuti.. 2 minggu.. berat jugak nak tinggalkan anak2 dan isteri di kampung, almaklumlah tak pernah berpisah kan.. hahhaaa

Aku harap Iman beransur sihat dan semau dalam keadaan baik adanya.. Insya'Allah...

1 Komen/Ulasan:

N.K.A said...

alhamdulliah :) taniah pak cik !

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.