"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Demam FROZEN..

Thursday, June 12, 2014

Semasa berjalan di Bangi, ternampak patung Princess Elsa
dan Princess Anna.. apa lagi melompat lah Iman dan Izzati.
Ibunya belikan sebab diorang tak mintak untuk dapatkan.
Anak-anak ku kalau baik ibu dan abah akan balas baik ye..
Hari minggu seperti biasa kami sekeluarga akan meluangkan masa di rumah mak saya di Cheras. Kakak ipar sekarang duduk dengan mak, kalau sampai je rumah mak ada je cerita baru yang kakak belikan, kali ni kakak beli cite kartun FROZEN, katanya best.. saya pun ambil lah, alasan Iman dan Izzati boleh tengok. tapi sebenarnya saya yang nak tengok hehee.. saya ni hantu kartun sejak dari kecik lagi.. :p  

Hampir 3 hari CD yang saya pinjam tu tak di sentuh, malam tu entah mcm mana tergerak hati nak layan CD. setakat ni cite yang terbaru Frozen lah. Macam biasa lah, Iman dan izzat ini.. dengar je saya nak pasang cite kartun dua-dua dah ambil tepat depan tv, sampai nak minum pun mintak ibu ambilkan. 

Gaya rambut pun nak tiru watak cite
yang diminati. 
Sementara Frozen nak main, Iman dan Izzati asik bertanya ibu tentang perjalanan cite FROZEN.. Bila dah start, si Iman perhati je tanpa riaksi muka. keluar je paparan watak Princces ketika zaman kanak-kanak terus dia tersenyum.. yang Izzati pulak kalau kakak dia senyum dan suka dia pun suka le.. boleh dikatakan segala respon Iman sama ada takut, nangis, suka sampai makan pun Izzati akan ikut. 

sepanjang cite Frozen dimainkan, Iman takdelah statik depan tv je, dia akan ikut watak princess elsa kadang kala dia akan ketawa sebab watak cerita jenaka. 

jika ditetapkan purata dari 1 hingga 10, saya akan letakkan 8/10 kali Iman layan cite Frozen tu. 

Sekarang lagu Let It Go tu dah jadi kegemaran Iman dan Izzati.. asal lagu ni keudara di corong radio kerata dia akan nyanyi, dan bila saya tengok je gelagat Iman dan Izzati, Iman akan malu.. Watak Iman tu, buatkan saya sedar anak-anak ku makin membesar.  

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.