"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Fittness Under constrcution..

Wednesday, January 25, 2017

Assalammualaikum.

Sejak pindah kerja ke Kuala Lumpur awal tahun 2011, ditambah pulak dengan berdekatan Isteri dan anak-anak ni, Latihan fittness "ke laun" lorr.. Masalah tu semua dari diri sendiri, "lazy".. Balik rumah je anak-anak comel ada di rumah, nak keluar pun malas hahaaa..

Dulu masa bertugas di Pulau Pinang, duduk pulak membujang sebabnya Isteri dan anak-anak duduk jauh. Boleh di katakan setiap hari aktiviti pagi sebelum masuk kerja dan petang nya pulak selepas kerja, saya mesti akan lari, sekurang-kurangnya 40 minit.

Sekarang ni, jangan cakap lah.. Tengok peha makin lama makin membolat, pipi makin montel, lemak di pinggang makin mampat.. Mana tak nya, dah Isteri duduk depan mata. makan minum terurus di tambah selera makan makin menyinga, hidup meriah dengan makan je. Lepas makan apa lagi malas lah, Macam tu lah routine setiap hari. Ada jugak kadang-kadang join kawan-kawan jogging, tapi tak macam dulu, even larian pun banyak yang tak join sebabnya fittness out.

Tapi!!.. Sekarang Insya-Allah, berkat semangat serta nasihat Isteri dan anak-anak nak lihat saya join setiap even larian. i'm on strict diet now and workout at least 5-6 times a week. Diet bukan maksud tak makan nasi langsung, in fact, i eat 3 time a day but still under my calories. 

Saya dah mula ikut jadual latihan sendiri sejak 2 bulan lepas bermula Disember 2016. Trust me, benda dah lama tinggal ni kalau nak mula balik memang susah.. Berbekalkan semangat dan motivasi je ni. Mana taknya, kehendak nak ke stadium, tapi otak pulak selalu je meracun macam-macam alasan. Nak tak nak, kena jugak push.

Alhamdulillah sampai sekarang latihan mengikut jadual dan kalau ada hal yang membuatkan saya tak boleh berlatih, saya akan pastikan, ianya tidak berlarutan lebih dari 3 hari.

Ingat saiful!!!.. Anda tidak akan dapat impian anda jika asik melayan kehendak alasan. *Wink..Wink..!!!.. No shortcut for runner, All natural. ahaksss..






0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.