"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Kacak... siapa?

Tuesday, January 17, 2017

Assalammualaikum.. Salam bertemu lagi..

Di harap perkongsian kali ini lebih santai dan membuka minda, yang paling penting jangan kecam saya... hehehee

Akak  :  Adik tengok Zarul Husain ni kacak ke?.. 
Saya   :  Entah lah akak.. kacak lah kot, sebab jadi Model Majalah.. kan

Ringkasan perbualan diantara saya dengan seorang akak (pelanggan tetap) yang datang ke Pejabat atas urusan perniagaan. Topik Perbualan ini tercetus dari majalah Maskulin Jan 2017 yang di tinggalkan di atas meja milik pelanggan lain. 

Pendapat dan persoalan mengenai lelaki kacak sebenarnya lebih sesuai diajukan kepada Wanita atau perempuan, kerana penilaian mereka lebih tajam, ikhlas dan mengikut kehendak sendiri. Kalau di tanya pada saya, jawapan saya macam diatas lah.. Harap jawapan kepada persoalan akak tu terjawab....hehee.

Ikhlas dari saya, Pandangan dan pendapat "Cantik atau Kacak" seseorang tu terlalu Subjektif, Selalunya setiap dari kita akan membayangkan seseorang lelaki yang memiliki pakaj lengkap dari segi rupa paras kacak, badan sado, tinggi dan berkulit cerah di kategorikan sebagai seorang yang kacak.. Tetapi harus di ingat, selera manusia ni berbeza.. Di tambah dengan kehendak saikologi Manusia dari perubahan zaman, juga meletakkan seseorang yang berkulit gelap, berbadan gempal, pendek dan kurus sebaris dengan lelaki memiliki pakaj lengkap, Ini terjadi adalah disebabkan kehendak seseorang terhadap persenolati dan pembawakan diri akan menarik perhatian. Apa yang penting, kenal dulu baru tahu samaada kacak atau tidak..


SEMUA ADALAH LELAKI KACAK.

Semua lelaki adalah kacak.. Kenapa saya cakap macam tu??.. kerana "Lelaki tak pernah keseorangan!". Realitinya sebagai lelaki, adakalanya kita akan merasa diri tak cukup menarik, sehingga sampai satu tahap kita sangup buat apa saja asalkan tanpak kacak atau berasa diri kacak!!.. 

Ingat!!!.. Apa pun yang kita lakukan dan usahakan, asalkan ianya tak melangar batasan dan garis panduan agama Islam. 

Dari segi pemerhatian saya dan tafsiran dari kotak fikiran.. Setuju atau tidak, jika saya katakan "penampilan" memainkan peranan untuk meletakkan diri kita samaada kacak atau tidak. Sebenarnya penampilan kita memberi pandangan (samaada baik atau tidak) kepada semua orang berdekatan dan yang berinteraksi dengan kita. termasuklah rakan, sahabat lelaki dan jugak wanita yang kita minat.

Penampilan bukan menjurus kepada pakaian dan peralatan yang di pakaikan dengan barangan branded dan mahal.. Kita tak perlu berbelanja besar untuk memastikan penampilan kita menarik, memadai dengan hanya kita menjaga beberapa pekara seperti :-
  • Memberi perhatian kepada penjagaan diri.
  • Bersenam untuk mendapat bentuk badan yang ideal.
  • Pakaian yang bersesuaian untuk serlahkan personaliti.
  • Keyakinan diri dan personaliti yang baik.
Keyakinan diri adalah melalui sifat dominan, postur sewaktu kita melangkah, pandangan mata yang tajam dan senyuman yang ikhlas. Ingat!! Kayakinan akan datang dari kepercayaan terhadap diri sendiri.



0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular