"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Bloger Sekadar Lakaran

Sunday, November 30, 2014

Assalammualaikum.. Salam Sejahtera.. 
Pemikiranku..
Sekadar pohon baik berbuah daun mencurah

dalam kemurnian dan ilmu.


Seandai kau lihat daku sempurna
renunglah bagai si arif dengan mata tajam
Usahlah di pandang kelemahan ini

nukilan ku sekadar coretan dan perkongsian
karya untuk tatapan insan tersayang
di suatu hari nanti.

Agar ianya menjadi pedoman dan peringatan 
dalam merongkah arus kehidupan.

Arus moden yang maju ini.. Terlalu banyak penulis berbakat dalam dunia blogging berkembang maju dengan jayanya, kalau ada masa online-lah.. Boleh tengok merata rata dan pelbagai nama diterbitkan untuk menjenamakan blog.. Indah dan penuh info terkini..
Selama lima tahun saya ceburi dalam dunia blogging.. Bermula dari hobi yang suka membaca blog kawan-kawan sehingga sekarang memiliki blog sendiri, الحمد لله.. Dari pengetahuan 0 untuk membina blog sehingga sekarang blog saya mendapat pujian dari pembaca dari serata dunia dan tak kurang jugak ada yang mengecam.. Terima Kasih, semua itu saya terima untuk perbaiki segala kekurangan..
Paling memberi manafaat dalam hidup saya, apabila dapat membantu beberapa kawan yang juga berkeinginan untuk memiliki blog sendiri, Ternyata meraka berbakat.. Malah pengisian blog mereka lebih menarik.. Tahniah..
Bermacam macam pahit manis diharungi sepanjang berblogging. Dari hal aktiviti harian hinggalah ke acara acara yang dihadiri ditulis dalam blog.
Cakap pasal dunia blogging macam macam karenah dan ragam blogger saya jumpa yang paling saya suka apabila terjalinnya rangkaian persahabatan antara rakan rakan blogger. Menghadirkan diri dalam aktiviti aktiviti dan acara acara yang disediakan bukan saja bertujuan untuk mempromosikan produk semata mata tetapi juga dari situlah kita dapat berjumpa dan beramah mesra dengan rakan rakan blogger yang lain, tak ada erti pilih kasih, tak ada erti blogger otai sombong sebab selama saya jumpa dengan blogger otai ni dioranglah yang paling happening dan peramah..
Paling penting bila kita join aktiviti macam ni dan sebagai blogger baru, kita jangan lupa bertegur sapa dengan diorang. Jangan lah tunggu orang nak tegur kita lepas tu bila balik update entry kita judged orang tu sombong lah itulah inilah.. bak kata pepatah tak kenal maka tak cinta..
Pengalaman pahit saya apabila apa yang kita sayang dirampas orang atau di serang virus, Maksud saya sebelum ni pernah sekali blog ini tak dapat pamer antaramuka pengguna. Masa tu x tahu nak cakap ape, sedih kecewa semuanya ada, sebab segala kenangan telah saya catatkan dengan harapan ianya kekal sehingga orang tersayang (anak-anak) dapat membacanya sauatu hari nanti.. 
Masa tu memang jatuh, hilang dan rasa nak berhenti terus dari menjadi seorang blogger. Tapi atas nasihat dan pengalaman bloger yang lain, saya cuba mencari dan menyelesaikan masalah dengan harapan blog saya dapat beroperasi seperti biasa.  الحمد لله, berkat usaha dan bantuan rakan-rakan, saya kembali berjalan sebagai seorang blogger sampailah ke sekarang ni.. Dan dengah doa mudahan ianya kekal.. 
Nasihat otai bloger pada saya : "Sebagai seorang blogger WAJIB untuk mempunyai lebih pada satu email facebook, twitter, blog, instagram korang asingkan email jangan pakai email yang sama dan password korang jangan ambik mudah, Kena berjaga jaga, jangan sampai bila dah jadi baru nak menyesal".. Mudahan nasihat itu dapat membantu bukan saya, tetapi rakan-rakan yang lain jugak.
Terima kasih semua sahabat sahabat blogger dan pembaca, Saya masih baru dalam dunia bloger, Mohon bantuan untuk memberi tunjuk ajar.. Mudahan ianya menjadi bekalan kita di Akhirat kelak.. 
p/s : Pesanan Dari seorang guru pada saya, "Kepuasan sebenar adalah apabila kebaikan dan keikhlasan kita menjadi batu lonjak untuk kejayaan mereka yang betul-betul menghargai kehidupan".. ingatlah kebaikan akan di balas dengan kebaikan itu janji yang pasti..
Kredit Gambar : Street Art

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.