Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Tentang Penyusuan..

Sunday, March 6, 2011

Hari ni aku lebih sukan nak tulis tentang penyusuan ibu..

Memang tak dapat kita nafikan lagi penyusian Ibu adalah yang terbaik untuk anak kita.. Tapi bagi ibu yang nak meneruskan penyusuan ibu keatas anak mereka perlu mengharungi banyak liku..

Begitulah yang dialami oleh isteri ku..
tapi adat ketabahan dia aku, anak kesayangan kami hingga sekarang masih bergantung kepada penyusuan ibu.. dan isteri aku siap boleh buat stok dalam peti ais kami..

sebelum melahirkan anak..
kami telah membeli set mengepam untuk mengeluarkan susu (FabulosMum)..
satu set tu mencecah RM500.00 jugak..

Tapi atas nekad dan perancangan awal kami untuk mengekalkan penyusuan anak sehingga 6 bulan.. tanpa berfikir panjang kani membelinya..

tak lama isteri aku mengunakan alat tu.
mesen elektirk mengalami kerosakan..

Jadi buntu jugak lah...
Rosak pun pada hari kerja.. esoknya nak buat stok untuk di hantar ke rumah yang mengasuh anak kami..

Mujurlah Isteri aku dah buat stok.. kami gunakan stok yang ada terlebih dahulu sebelum membeli peralatan manual untuk mengepam..

Isteri aku membeli pam manual mencecah RM 1++.++ jugak harganya..
aku sangkakan harganya puluhan ringgit je.. tak sangka mencecah ratusan ringgit..

tadak lama pakai (lebih kurang 1 minggu jugak lah) peralatan manual tu patah..
aduh!!!!
betul-betul dugaan.. kami tak ada cara lain menghantar peralatan elektrik tu ke kedai yang menjualnya..

Apa yang aku kesal pekerja kedai terbabit cakap.. kos pembaikan tu ditanggung pemilik kerana kecuaian..
aku hairan.. jadi aku tanya apa puncanya..
pekerja : mungkin peralatan ini dah masuk air..
aku : mcm mana tu..
pekerja : peralatan ni dah di bekalkan dengan tiup non retun.. untuk menyekat air dari memasuki mesen elektrik terbabit..

Aku : sayang.. masa beli tu ada di beritahu ke cara mengunakannya..
Isteri : tak ada..

Aku : macam mana ni.. kami dah beli tapi pekerja tak bagi tahu cara nak gunakannya... so ni di kira salah kami ke..

Pekerja : cik mungkin beli pada pekerja yang sorang lagi.. dia dah pindah..

Aku rasa betul-betul dipermainkan.. Apa lagi berang lah.. sampai isteri aku naik malu..

Heheheee....

Sambung.....

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular