"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Terjaga Dari Khayalan...Terima Kasih Sahabat.

Tuesday, August 5, 2014

Firman Allah bermaksud: 
“Wahai orang yang beriman, jika seseorang yang fasik datang kepadamu membawa suatu berita, maka telitilah kebenarannya, agar kamu tidak mencelakakan suatu kaum kerana kebodohan (kecerobohan) yang akhirnya kamu menyesali perbuatanmu.” 
(Surah al-Hujurat, ayat 6)

Maksud surah Al-Hujurat ayat 6, di tulis oleh sorang sahabat pada ruangan Facebook menyedarkan saya dari lamunan.. Menitis air mata kerana merasakan diri tergolong dalam golongan fasik.. Ya, Allah lindungilah hamba uu ini dari pekara yang mungkar.

Untuk makluman semua saya ada menulis entry berkenaan "Isu Boycott McD Malaysia". Terus terang saya nyatakan, Ilmu saya hanya sekangkang kera berkenaan isu ni.. Tapi perasaan membuak-buak untuk menulis membuatkan saya jadi lupa diri.

Saya mengambil keputusan untuk tidak membuang entry Isu Boycott McD Malaysia kerana untuk membenarkan pembaca melihat sendiri kesilapan diri saya..

Maaf kan saya!! dan saya janji dan akan pastikan entry saya lepas ini adalah dari hal-hal yang berfaedah dan memberi manafaat sahaja.

Hanya Allah sahaja yang tahu apa yang ada dalam hati dan fikiran saya selepas membaca maksud surah Al-Hujurat tu. Saya tahu tujuan sahabat berkongsi pada wall Facebook itu bukan ditujukan kepada sesiapa.. tapi dengan rahmat dan takdir Allah, saya terbaca.. Astagfiruallhalazim..  

Terima Kasih sahabat yang sentiasa mengingati walaupun dalam sedar mahupun tidak.




P/S : Ungkapan "ilmu di hujung jari".... benarlah ungkapan tu.. tak sampai kat otak pun ilmu tu, lagi laju dari fikiran dan rasional... tekan "share" je zaman skrg nih... fakta betul ke tak, hadis sahih ke daif, blakang kira... Agaknya mana pi"ilmu di dada"? Depa kata, Ilmu suma da kat internet habaq ang... apa yang dalam FB ni sahih la nih.. mana main dada2 nih... x trend... zaman sakarang trend sapa share dulu, dia hero... pastu kalu kita baca apa yg membe post, kena pecaya pasal sumber FB nihhh... sanat dia dapat dari blog...

Belajar dari kesilapan.. Maaf kan saya..

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.