"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Hari pertama Ramadhan 2011 dan Doa

Sunday, July 31, 2011

Tarikh 01 Ogos 2011.. adalah tarikh yang bermakna bagi umat islam.. dan aku bersyukur kenana diberi peluang untuk merasai bulan Ramadhan sekali lagi..

Alhamdulillah.. semalam tarawih aku dapat laksanakan dengan baik.. moga Allah menerima segala amalan aku.. ini lah tarawih pertama aku setelah bergelar suami dan ayah..

Puasa kali ni aku amat bersyukur kerana aku sedang melalui hidup sebagai umat yang bergelar Ayah dan Suami.. Ini lah yang aku idam-idamkan selama ini, selalunya aku lihat kakak, jiran, saudara mara melalui hidup dengan keluarga sendiri... aku hanya mampu tumpang gembira tapi tidak tahu pahit manis yang di rasai di sebalik kehidupan berkeluarga..

Aku sedar tanggungjawab aku makin banyak dan berat.. moga Allah mempermudahkan urusan aku (hambanya) ini.. amin..

Tarawih di Masjid.. adalah aktiviti yang paling aku suka (bukan nak kata aku baik)... sebab bagi aku apabila aku solat tarawih di Masjid aku rasa lebih ikhlas berbanding bertarawih sendirian... ditambah pulak dengan tazkirah di pertengahan solat..

Masjid ni melakukan solat tarawih 4 rakaat.. dan rehat dengan Tazkirah (untuk memperingati sesama jemaah).. dan disambung dengan 4 rakaat lagi...

Aku rasa tak sabar nak balik dari kerja.. sebab nak berbuka puasa dengan Isteri dan anak tersayang.. dan tahun depan tabah lagi seorang anak.. Isya'Allah... Rezeki!!

ok lah nak sambung kerja sikit.. ni aku nak kongsikan Doa hari pertaman Ramadhan.. aku cilok dair internet jugak..


  .....DOA PERTAMA HARI RAMADHAN.....


اَللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِيْ فِيْهِ صِيَامَ الصَّائِمِيْنَ وَ قِيَامِيْ فِيْهِ قِيَامَ الْقَائِمِيْنَ وَ نَبِّهْنِيْ فِيْهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِيْنَ
وَ هَبْ لِيْ جُرْمِيْ فِيْهِ يَا إِلَهَ الْعَالَمِيْنَ وَ اعْفُ عَنِّيْ يَا عَافِيًا عَنِ الْمُجْرِمِيْنَ

Ya Allah, jadikanlah puasa dan ibadahku di bulan ini seperti puasa orang-orang sejati, bangunkanlah aku di bulan ini dari kelelapan tidur orang-orang yang lupa dan ampunilah segala kesalahanku, wahai Tuhan semesta alam, dan ampunilah aku, wahai pengampun orang-orang yang bersalah.


........DOA HARI KE-2 RAMADHAN............
اَللَّهُمَّ قَرِّبْنِيْ فِيْهِ إِلَى مَرْضَاتِكَ وَ جَنِّبْنِيْ فِيْهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِمَاتِكَ وَ وَفِّقْنِيْ فِيْهِ لِقِرَاءَةِ آيَاتِكَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ


Ya Allah, dekatkanlah aku di bulan ini dari ridha-Mu, hindarkanlah aku di bulan ini dari kemurkaan-Mu, dan anugerahkanlah taufik kepadaku di bulan ini untuk membaca ayat-ayat (kitab)-Mu dengan rahmat-Mu, wahai Dzat Yang Lebih Pengasih dari para pengasih.

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.