"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Puasa dah Dekat..

Friday, July 29, 2011

Puasa dah dekat sangat2. Kalau diikutkan masa post ni ditulis, lagi 2 hari nak puasa.. tk sabar nak tempuh dan rasai solat tarawih lagi..Alhamdulillah aku di beri kesempatan sekali lagi merasainya.. malam 31 julai kena bangun awal pagi untuk bersahur... hari pertama berpuasa dengan isteri tersayang dan anak...
Seboleh-bolehnya pada tahun ni aku nak puasa yang betul2 puasa... yang diterima oleh Allah... Insya'Allah.. Kalau boleh aku tak nak buat bende2 yg bleh kurangkan pahala puasa aku macam mengata orang, tingkah laku buruk dan lain2 lagi...
Gambar2 doa serta niat di bawah “dicilok” melaluui Google dan diambil sebagai rujukan daripada banyak blog di luar sana terutamanya blog aku ni... Harap penyebaran benda2 macam ni dapat sdikit sebanyak membantu dari aspek memudahkan ibadah puasa umat Islam diluar sana. Insya'Allah...

Niat Puasa Ramadhan
Lafaz niat untuk sebulan puasa
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala
Lafaz niat puasa (harian)

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala
Doa Berbuka Puasa

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.
Doa Selepas Berbuka Puasa


Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
Kalau kat KL ( tempat aku lah) ni selalunya masjid besar akan melakukan solat tarawih sebanyak 8 rakaat sahaja. Memang itu yang dicari-cari.... Tapi 8 rakaat yang panjang katenye… mahu menghabiskan satu juzuk. Kalau diikutkan…. kalau di Perak.. solat habis dan jemput tahfiz lagi.... malam pertama tarawih bagi aku mestilah di masjid walau ape pun alasan yang ada... Insya'Allah... 
Dikesempatan ini jugak aku dan keluarga ingin mngucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat islam di seluruh dunia terutamanya pembaca blog ni sendiri. Mintak halal dan mintak ampun jangan doa buruk2 sbb dah nak puasa ni...  Kang ade je yang batal puasa nanti kang rugila sangat2... Selamat menjalani ibadah puasa dan jangan lupa niat serta doa2 ni semua sbb inilah yang akan dibaca pada tiap2 hari bulan ramadhan ini InsyaAllah...
Apa-apa pun….mintak dipermudahkan perjalanan tarawih di bulan yang mulia ni... Aminn...

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.