"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Usia Iman 10 Bulan..

Tuesday, September 6, 2011

Hari ni usia Nurul Iman 10 Bulan 1 Hari.. dan banyak perkembangan yang aku sedar dari iman..

1.    Pada usia 10 bulan ni, Iman dah boleh merangkak dengan baik menggunakan tangan dan lututnya, dengan anggota-anggotanya lurus dan tubuhnya selari dengan lantai... Iman juga dah boleh duduk dengan yakin dan boleh berjalan sambil memegang perabot terutama meja makan jepun kami lah..apa yang bestnya Iman juga dah boleh melepaskan pegangannya seketika dan berdiri tanpa apa-apa sokongan pun.
 
Buka itu saja Iman juga dah pandai mencari cara-cara untuk panjat. Tak sabar aku nak lihat Perkembangan Iman untuk langkah pertama yang menakjubkan..Insya' Allah ianya akan tiba tidak lama lagi..

2.  Iman dah pandai memberikan senyuman besar kepada semua orang dan menyembunyikan mukanya apabila berjumpa dengan orang yang dia tidak kenal. 

3.  Iman akan melambai-lambai tanda selamat jalan apabila aku berkata "bye..bye.."..

4.  Iman juga akan membantah jika diletakkannya dalam kerusi bayi dalam kereta atau dalam kereta atau dia akan cepat menuju pada aku jika lihat aku berpakaian cantik seolah-olah nak ikut aku berjalan..
 
Ini lah dikatakan keistimewaan baby yang sentiasa unik.. lebih ketara bila Iman mencapai tahap-tahap perkembangan fizikal mengikut jadualnya tersendiri..


 

1 Komen/Ulasan:

Unknown said...

saiful, jemputlah datang beraya dengan ida n iman sekali. mggu dpn kak dah dok kampung. nk datang roger sehari awal ek.

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.