Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Usia kandungan Anak ke-2.. 7 Bulan..

Thursday, December 22, 2011

Sedar tak sedar dah masuk 7 bulan usia kandungan untuk anak ke-2 kami.. Insya'Allah dalam bulan 3 tahun depan kami akan menerima kehadiran orang baru dalam keluarga.. Iman dan jadi kakak dalam usia 1 tahun 3 bulan lah pada masa tu...


kalau ikut perkembangan dan kajian perubatan.. pada usia kandungan 7 bulan ni.. bayi dalam kandungan dah pandai menghisap ibu jari dan menelan air panas (cecair amnion) yang mengelilinginya.. Air yang di telan itu akan keluar daripada badannya sebagai air kencing..


Pada usia kandungan ini bayi dah boleh bertindak balas kepada rasa manis, masam dan pahit emm.. maknanya kelenjar peluhnya juga sudah terbentuk, jadi para ibu digalakkan untuk pakai pakaian yang di perbuat dari kapas sebab ianya boleh menyerap haba dengan baik..


Aku yakin Iman juga tak sabar nak lihat adik yang bakal lahir pada tahun depan.. sekarang ni pun Iman dah pandai cium perut Ibunya bila di suruh sayang adik.. seolah-olah dia tahu dalam pertu tu ada adik.. 


sebagai persediaan menerima anak yang jarak dekat ni aku kena cari cara mendidik anak agar salah seorang dari mereka tidak rasa terabai..



0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular