"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

NUFFNANG - Blog bukan sekadar hobi..

Monday, September 22, 2014

Syukur Alhamdulillah diberi kelebihan dan keistimewaan untuk belajar dan berkongsi ilmu.


Menulis Blog bukan sekadar hobi saya malah boleh menjana pendapatan dengan NUFFNANG. Insya'Allah hari ini saya akan cuba berkongsi kepada bloger diluar sana bagaimana untuk mendapat dan menambah kewangan memalui blog. Saya tertarik selepas membaca artikel dari kosmo klik sini berkenaan seorang mendapat pendapatan melalui blog.

Kredit juga buat Isteri tercinta kerana banyak membantu memperkenalkan nuffnang. bayangkan dengan hanya dengan satu iklan Nuffnang melekat dalam beberapa minggu di blog, mampu menjana pendapatan sehingga Ratusan ringgit.. Mesti semua blogger mahukan pendapatan sebegini kan. termasuk lah diri saya.
Itu baru satu iklan...

Wah! Tidakkah ianya sangat lumayan!... Mesti anda tidak sabar untuk mengetahui bagaimana dengan hanya satu iklan Nuffnang sahaja mampu menjana pendapatan di blog dengan banyak.

Nasihat saya, janganlah terlalu ghairah.. tiada jalan yang mudah untuk mendapatkan wang yang banyak melalui iklan di blog. Anda perlulah rajin dan berusaha. Saya baru lagi dalam dunia Nuffnang, Alhamdulillah pendapatan agak mengejutkan.

Selepas memasukkan link nuffnang dalam blog, pelbagai rintangan yang ditempuhi. Dengan tidak semena-mena blog saya di serang virus.. Semangat untuk bloger agak terganggu jugak masa tu. Tetapi berkat dari sokongan rakan-rakan saya teruskan juga mencari permasalah dan saya yakin ianya bukan berpunca dari rangkaian program nuffnang. 

Alhamdulillah dari bantuan rakan-rakan kenalan sewaktu belajar dulu akhirnya masalah virus dapat diatasi. Terima Kasih buat Shafiq Sharif, Zila, Siti Aisyah Amanah, Mimi, Zaid  Jamaluddin dan Zuran yang banyak membantu.. Hanya Allah dapat membalasnya.

Teknik Tambah Pendapatan Iklan Nuffnang

Buat rakan-rakan, Ikutlah teknik dan cara-cara berikut. Teknik ini saya perolehi dari bloger releksminda.. Maaf, kepada bloger tersebut mohon halalkan perkongsian teknik ini.

1. Status Glitterati
Pastikan anda mendapat status Glitterati. Ianya penting kerana selain daripada mendapat layanan istimewa dari nufnang, anda juga boleh menjana lebih pendapatan melalui iklan kempen CPC. Setiap satu klik iklan CPC bagi anda yang berstatus Glitterati bernilai RM0.25 berbanding RM0.15 bagi mereka yang berstatus Ordinary. Oleh itu jangan sesekali menduakan nuffnang anda...

2. Masa Iklan Keluar
Apabila anda mendapat iklan CPUV, inilah masa untuk anda meningkatkan trafik kerana iklan ini dibayar mengikut jumlah unique visitor anda. Oleh itu anda perlu meraih trafik. Caranya adalah dengan update entri! Tapi bukan main update jer... anda perlu tahu bilakah masa kebiasaannya iklan-iklan CPUV ini keluar, pada masa itulah anda perlu update entri untuk menggalakkan trafik masuk dan melakukan promosi entri melalui Ping atau share di FB, Twitter dan sebagainya. 

Bilakah masanya iklan CPUV ini akan keluar? Biasanya ianya akan dipaparkan pada Jam 8 pagi, 10 pagi, 12 tengah hari, 2 petang, 8 malam, 10 malam, 12 tengah malam, dan jam 6 pagi. Anda pasti tahu bilakah masa trafik anda tinggi kan... maka cepatlah bertindak kerana iklan-iklan ini tidak dipaparkan dalam jangkamasa yang lama. 

3. Kempen Blogbuster
Jika anda ditawarkan kempen blogbuster, sahutlah cabaran ini. Sebenarnya disinilah lubuk pendapatan tertinggi yang boleh anda dapat dengan nuffnang

Tidak mustahil jika anda boleh dapat lebih dari ini jika anda punya trafik yang tinggi. Ha! Lain kali jangan pandang sebelah mata kalau anda dapat tawaran kempen blogbuster...rebutlah peluang!

Untuk cara dan teknik yang lebih lengkap dan seterusnya, anda perlulah ke entri ini : Cara Buat Duit Dengan Nuffnang

Terima kasih diatas perkongsian anda semoga ianya dapat memberi manfaat buat semua bloger di luar sana. 

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.