Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

ReUnion pengikat Ukhwah..

Sunday, September 7, 2014

Gambar : reUnion 1/2014


indahnya rasa itu,
bicara semata tidak memadai...
hanya tingkah laku menzahirkan rasa...

indahnya rasa itu,
nikmat persahabatan, 
yang berlandaskan keimanan,
bersulamkan ketakwaan,
gurau manja sebagai penyeri,
doa rabithah pengikat hati,
kemesraan mengubat duka,
kerinduan menambah cinta,
senyuman menambah ceria,
menyubur ukhuwah islamiyyah,
moga kekal hingga ke akhirnya.

silaturrahim kita,

ukhuwwah fillah,
berpisah kita,
naudzubillah,
berpisah mati,
inshaAllah,
moga dipertemukan semula di Taman Syurga~


Indah kata-kata sajak tulisan sahabat blog Wayfarer.. jika diamati, amat memberi seribu makna dalam istilah kenalan mahupun persahabatan.

Allah telah berfirman:
“sesungguhnya di antara kamu itu bersaudara, maka damaikanlah dua saudara kamu yang bertelagah "

Jadi peliharalah hubungan persahabatan itu.


Alhamdulillah sambutan perjumpaan yang dirancang dalam tempoh masa singkat ini berjalan dengan baik walaupun tidak sebagaimana yang diharapkan.. Ianya tetap meriah.. Tahniah kepada Pn. Mimi kerana berjaya anjurkan program mini reUnion kali pertama ni dan Terima Kasih tak terhingga buat rakan-rakan yang meluangkan masa untuk menjayakan program bersama ini...

Tasik Perdana, Kuala Lumpur dipilih sebagai lokasi pertemuan  kali ni. 

Hasrat untuk menemukan semula rakan-rakan yang telah lama berpisah, tercapai jugak akhirnya.. Masing-masing hadir dengan rasa ingin sangat menatap wajah, berkongsi cerita suka duka dan memperkukuhkan ikatan Ukhwah yang makin longgar dek desakan kesibukan masa dan keluarga.

Hampir 12 tahun berlalu... Selepas menamatakan pelajaran, masing-masing dengan haluan sendiri.. Dulunya sama-sama mengejar cita-cita dan harapan, berjuang dengan berbekalkan kekuatan persahabatan bagaikan satu keluarga.. dan sekarang ikatan itu diperkukuhkan dengan perjumpaan, sudah pasti ianya mengundang rasa nostalgik yang amat tinggi.


Seronok berjumpa macam ni... mujurlah ada laman sosial seperti Facebook dan WhatsApp... dapat jugak rakan lama berhubung.... kalu tak mungkin sampai sekarang masih lost contact.. 

Saya cuba sediakan reUnion Tree sebagai kenangan perjumpaan kali pertama ni.. Insya'Allah mudah-mudahan ianya akan menjadi sesuatu bermakna buat kita nanti.




Terima kasih jugak buat Isteri Tercinta, kerana membantu menyiapkan juadah untuk perjumpaan kali ini. Muah.. Nanti boleh buat lagi ye..



Apapun saya berharap sangat persahabatan ini akan kekal dan semoga di rahmati Allah, Mudahan reUnion ini sebagai permulaan untuk reUnion akan datang dan menjadi aktiviti dwe tahunan (5 tahun sekali).. Insya'Allah.

Kita lihat siapa yang ramai anak lepas ni?? hehe.. 

Tapi kalau nak buat reUnion tahun depan 2015 mungkin saya tak dapat hadir sebab urusan tertentu... Waaaaa.. Sedih pulak, apa-apa pun tengok keadaan dulu le.

p/s : Hayatilah persahabatan kerana Allah s.w.t kerana kita akan bertemunya di syurga dan inilah tanda kita betul-betul beriman biar diuji seberat mana kita tetap sayang pada sahabat kita inilah dinamakan ukhwah fillah.. Moga hubungan yang terjalin sekarang akan terus berkekalan hingga ke akhirnya.. Aamiin..

2 Komen/Ulasan:

Azila Abdullah said...

Adoiii.. powet tu..
Tp mmg best sgt wpun 5 family je..
Pul... bila ang curi pic aku sorg tu?
Buat malu je... haha
Pape pn tahniah sbb kita berjaya buat wpun berapa org je yg hadir. Mkn best sgt.. ;-)

Saiful Runner said...

Insya' Allah ada rezeki dan d beri kesempatan kita buat program bermalam pulak.. Lagi byk aktiviti boleh d lakukan..

Yang penting tak melanggar syariaat Islam kan..

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular