"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Taman Layang Layang, Kepong

Monday, January 14, 2013


Bukan menceritakan kisah filem di atas tau, tapi ada lah kaitan dengan cerita di atas.. Selepas tonton filem yang dilakonkan oleh bintang kecil yang comel Mia sara Nasuha dan lihat lokasi lakonan.. saya teringin pulak ke lokasi pengambaran tu, nampak menarik dan cantik.

Selapas bertanyakan pada Isteri, Alhamdulillah nampaknya dia tahu lokasi pengambara tu. katanya terletak di Kepong, saya pun terus mencari maklumat berkenaan taman ni. Tengok di google maps nampak jauh je.. Jadi kena kuburkan dulu keinginan tu, tunggu lah masa yang sesuai..

Nak dijadikan cerita.. Kebetulan on the way balik dari IKEA, kami lalu lebuhraya MRR2 untuk ke Cheras. Sedang asik memandu dan bersembang dengan isteri, tiba-tiba Iman mencelah "bird..bird", kami pun terus pandang arah objek yang Iman katakan tu.. Terus Isteri cakap "tu lah taman Layang-layang".. Apa lagi terus saya mencari "U turn" untuk menuju ke taman layang-layang tu..

Memang taman ni popular lah, bayangkan sampai lebuhraya Jem dibuatnya sebab kenderaan yang parking di bahu jalan untuk ke taman layang-layang.. 

bagi saya, tempat ni indah sangat. rasa tenang je kat sini. kalau ada masalah ke tensyen ke, leh lepak kat sini. tengok pemandangan tasik. memang akan release. bukan hanya untuk orang yang tengah bersedih, tapi juga sesuai bagi keluarga yang ada anak-anak kecil.. 


seronok tengok budak budak ni main layang layang

selain datang untuk melepak, dating, dan main layang layang, ader jugak yang datang untuk berjogging. 


di setiap tepi jalan, ader sajer la mainan yang di jual terutama layang-layang.. memang sesuai lah, kat sini memang tempat tumpuan kanak kanak.. selain pada tu, ader boot boot dan lori lori kecik yang jual pelbagai makanan ringan. jadik sebelum jalan masuk ke tasek, singgah untuk beli dulu. boleh makan time melepak tepi tasek nanti :)








0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.