"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Teringat Kembali Zaman Gila Sukan.

Tuesday, May 27, 2014

Assalammualaikum.. dan Salam sejahtera..

Alhamdulillah hari ni selesai beberapa tugas penting di Pejabat.. boleh lah nak merehatkan minda sebelum bertolak balik ke rumah. Sementara menunggu baki masa sebelum menamatkan tugas untuk hari ni. seperti biasa saya akan melayan whatsApp yang dari pagi tak terlayan, begitu banyaknya rakan-rakan yang menghantar gambar dan text.. tersenyum sendiri dengan jenaka dari text kawan-kawan.. Tengok gambar kawan-kawan dalam WhatsApp, masing-masing menghantar gambar menunjukkan kejayaan demi kejayaan yang diperolehi dalam bidang sukan dan ada rakan-rakan yang memuji tak terlepas jugak yang mengusik, saya hanya mampu tersenyum. Saya tumpang gembira dan bangga kerana usaha rakan-rakan akhirnya membuahkan hasil. Gambar kejayaan kawan-kawan ni membuatkan saya termenung jauh.. 

Teringat kenangan silam membuatkan saya terpanggil untuk menulis dan berkongsi cerita tentang saya dalam sukan. Dulunya saya juga pernah berusaha untuk mencapai seperti rakan-rakan yang lain dalam sukan larian jarak jauh. Mengimbas kembali saat itu, ada yang melucukan dan ada yang menyedihkan, sehingga membuatkan saya rindu untuk kembali ke zaman itu. 

Mampu ke?.. sebenarnya dah lama tinggal dunia sukan ni!!..

Bila teringat zaman kegemilangan saya dalam sukan larian, walaupun tak tersenarai dalam atlik Elit Malaysia sekurang-kurangnya saya bangga kerana saya merupakan salah seorang pesaing yang memberi saingan kepada rakan seperjuangan yang lain. hehee ayat tak leh tahan kan..

kenangan ini tidak akan saya lupakan.. memang dari kecil saya meminati sukan, tapi mungkin pendedahan di peringkat  pelajar sekolah pada zaman tu kurang fokus pada sukan atau mungkin saya sendiri tak tahu bagaimana nak mula.. Sehingga ke sekolah menenggah saya bermula dengan sukan Hoki sehingga terpilih mewakili sekolah. Dari situ saya menanam minat dan azam untuk terus berjinak dalam dunia sukan.. mencari dan terus mencari keupaayaan diri dengan di bantu Rakan-rakan dan Coach..

Dan bermula Oktober 2007.. Semasa dalam rekrut latihan Bomba di Wakaf Tapai, bakat saya di gilap oleh seorang Pegawai yang jugak merupakan pelari berbakat.. dari situ saya mula menempa nama di peringkat Organisasi dan rakan-rakan. Nama saya menjadi sebutan dan menjadi harapan untuk mendapatkan pingat. Alhamdulillah,  Pelbagai kejayaan demi kejayaan yang perolehi.

Sehingga ke hari ini, pelbagai medal dan pingat podium saya perolehi. Inilah koleksi dan kenangan manis yang tidak dapat saya lupakan sehingga ke saat ini.. Mungkin sehingga akhir hayat.. 

Jika di tanya tentang kepuasan.. terus terang saya katakan.. saya masih belum puas kerana masih belum mencapai sasaran dalam sukan larian jarak jauh. Dalam usia 30an ni saya sedar kudrat dan masa, ditambah dengan tanggungjawab terhadap keluarga kadang kala membataskan saya untuk kembali bersaing seperti dulu. 

Tapi saya pegang pada satu prinsip, tiada halangan untuk seorang kaki sukan berjaya.. Selagi masih ada peluang berusaha dan terus berusaha.. pasti akan berjaya.


p/s : Terima Kasih Arif Shahrizal merupakan sahabat yang banyak membantu memperkenalkan saya dalam sukan sehingga ke hari ini. bermula dengan Hoki di bawah latihan Coach Hidayat, kemudian beralih kepada sukan berbasikal Mountain Bike di bawah latihan Coach Bali (sempat menyarung pakaian kelab berbasikal Perak bagi mewakili Negeri Perak. Maaf gambar Cik Bali tak dapat saya pamer kerana tiada dalam simpanan.)
Saya teruskan minat dalam dunia sukan hingga bertemu Jurulatih Larian pertama saya Wan Nadris di Kem Latihan Bomba Wakaf Tapai, Terengganu. kemudian bertemu sahabat larian yang merupakan atlik larian jarak jauh yang banyak memberi semangat kepada saya iaitu Amirul Shahzuan. Dari pertemuan dengan Amirul Shahzuan dia perkenalkan saya dengan Coach Simon Lau dan Shahruddin.. Alhamdulillah dari situ saya mendapat didikan dan teknik larian yang betul sehingga mewaliki kelab. Saya sendiri tak menyangka nama saya mula disebut-sebut sebagai pelari yang boleh memberi saingan kepada pelari yang lain. Alhamdulillah. dan terakhir coach Shah, dan sehingga kehari ini saya masih mengikuti sesi latihan bersama beliau..

Terima kasih sekali lagi atas segala memori dan jasa anda sebagai Sahabt dan Coach.. Anda memang terbaik dari yang terbaik :) 

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.