"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

FIRST TIME IMAN NAIK LRT

Tuesday, June 28, 2011

18.6.2011

Alkisahnya Iman merasa naik LRT buat kali pertama sebab nk pi Jalan TAR..Aku nak beli kain untuk buat baju raye.. Tahun ni seronok skit sebab kami dah ada anak, so lebih terfikir nak beli baju utk anak jer..kami rancang dalam lbh kurang lapan psg kena ade untuk baju si kecik ..Tahun ni kami dah decide nak pakai warna silver…Memandangkan baju baby tak banyak warna silver so aku rancang nk cari kain warna silver untuk buat baju Iman.. kami pun bercadang nk ke Jalan TAR untuk cari kain…Jln Tar kan byk pilihan… lgpun suami aku tak tahu sgt kedai kain mana kat  KL ni  (saje xnk explore, takut aku selalu ajk shopping kain..hehe…)
Kami memilih naik LRT jer utk ke sana..senang skit..Ini first time kami naik LRT ngn Iman..So far Iman ni budak yang baik..xbanyak kerenah..Waktu tgu LRT tu dia mcm dah ngantuk jer..aku ambik gambar pun Iman dah xnak senyum..tapi bile train sampai terus ilang ngantuk Iman, pelik kut dengar bunyi LRT..


Bila dah dalam LRT, mula-mula Iman duk diam jer sambil memerhati keliling, pastu mulalah dia nak cuit itu nak cuit ini tapi masih dalam keadaan terkawal lah..mujur kami dapat duduk..bile ade bunyi announcement utk setiap station mesti Iman tercari-cari bunyi tu…aku lupe plak nak ambik gamba die dalam LRT..
Cerita pasal kat Jalan TAR pulak..puas jugaklah aku nak cari kain yang sesuai dengan warna yang kami nak…tambahan pulak dengan org yang ramai kat sana..biaselah Jalan TAR nak2 ari sabtu…Iman?...Iman mcm biase xbanyak kerenah..husband aku yang dukung dier (lenguh ke bang?) xpelah berkorban cari baju anak…(baju anak ke ibunya yg lebih..p:))…hehe perempuan biase lah bila tgk kain..mcm itu nk beli..ini nk beli..Iman smpi dh tertido-tido atas bahu suami aku..kesian Iman..
Tapi enjoylah bwk Iman naik LRT…Die pun seronok jer tgk ramai org…End…



Nulikan Isteri aku....
tulisan pertama Ibu iman dalam blog ni... 

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.