Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Usia Iman 7 Bulan..

Wednesday, June 22, 2011

Pada 06 Jun 2011  Usia iman baru menjangkau 7 Bulan Iman... Hari ni saya nak kongsi apa yang Iman dah pandai :-

MELONJAK-LONJAK.
 
Sekarang iman dah mampu menyokong berat badannya dengan kakinya dan dia sudah boleh melonjak-lonjak... waktu kita mengangkat dan mendirikan Iman.. Malah, dia boleh duduk dengan sendiri dengan seimbang.. kalau nak jatuh tindakan rifleks dia cepat je menyokong kembali imbangan badan agar tidak jatuh... bukan itu saja, Iman dapat mengalihkan badan semasa duduk untuk mencapai sesuatu objek yang ada berhampiran....

MENGANGKAT BARANG.
 
Pada usia 7 bulan, Iman juga sudah boleh mengangkat barang dengan sebelah tangan dan dengan mudah memindahkan barang itu ke tangan yang lain.. satu perkembangan yang cukup baik, dan di nanti-nantikan oleh saya sebagai bapa..

Ada jugak, dalam suatu masa saya sengaja nak menguji dengan meletakkan mainan jauh sedikit dengan harapan Iman akan begerak untuk mencapai mainan tersebut.. Tapi dia menangis.. kata orang.. Jika Anak pada usia ini menangis sebab tidak dapat mencapai sesuatu objek, tandanya dia nak lepaskan geram je.. so sebagai bapa yang nakkan Iman sentiasa tabah, saya berikan dan berikan galakan kepada Iman...


TAK SELESA JIKA DITINGGALKAN BERSENDIRIAN.

Sekarang Nurul Iman sudah pandai menunjukkan perasaan resah apabila berjauhan atau ditinggalkan berseorangan.. Pada waktu malam dia akan terjaga, dah terjaga tu dia akan mengulinkan badan dia jauh dari tempat tidur.. ada satu malam tu dia dampai ke pintu hadapan.. Iman ni suka merengek  untuk mendapatkan perhatian.

DAH BOLEH MENGENAL..

sekarang Iman dah mula mengenal rupa, suara.. bila say pangil nama Iman dia akan pandang dan senyum... ada sekali tu saya tercakap kuat (biasa lah lelaki) bukan marah tapi suara maco jantan terkeluar.. terkejut jugak si Iman yang berada di sebelah..
 

Banyak lagi perkembangan Iman yang aku perasan tapi ini lah perkembangan yang amat ketara..
betullah kata orang.. kita tak akan menghargai ibubapa kita dengan mendalam jika kita sendiri tidak pernah merasa menjadi dan pikul tanggungjawab sebagai ibubapa..

Sekarang baru aku rasa.. betapa Ibu bapa terlalu mengasihi anak-anaknya seperti saya mengasihi iman.. Abah harap Iman menjadi Orang yang berguna pada Agama dan masyarakat.. Abah dan Ibu sentiada doakan kebaikan buat Iman..

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular