"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Lagi kisah kematian Budak..

Thursday, June 2, 2011

Belum hilang lagi kesedihan bayi meninggal kerana tindakan yang dianggap tidak bermoral seorang manusia.. kini satu lagi kes yang melibatkan budak berumur 9 bulan yang disyaki mati kelaparan akibat terlupa diberikan susu... Aduh!!! apa lah kes ni..

Allah... aku mohon pada mu.. jauh lah aku dari semua ni..

Sedih!! sedih!!!..

Lihat lah tajuk berita METRO, 02 Jun 2011....

SEDIH...waris membawa keluar mayat bayi perempuan dari hospital, semalam.
SUNGAI SIPUT: Bayi perempuan sembilan bulan yang ditemui tidak bernyawa di dalam bilik di rumah ibu bapanya di sini kelmarin, disyaki mati kelaparan akibat terlupa diberikan susu.
Lebih menyayat hati keputusan bedah siasat yang dilakukan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di Ipoh mendapati Nurliyana Muhammad Hafizi sudah 36 jam meninggal dunia sebelum mayatnya ditemui. 


Nenek mangsa hanya mahu dikenali sebagai Azizah, 68, berkata seluruh ahli keluarga trauma dan sedih dengan kejadian menimpa cahaya mata kepada anak lelakinya itu.

Namun dia menyangkal dakwaan sesetengah pihak yang mengaitkan kematian mangsa disebabkan didera secara fizikal oleh anak atau menantu perempuannya.



“Saya akui ibu bapa mangsa menghidap sakit mental tapi belum sampai tahap sanggup mendera anak sendiri hingga mati, malah mangsa adalah anak kedua mereka.


“Jika benar mereka tidak pandai menguruskan anak dan tidak berperikemanusiaan, mustahil mereka boleh membela serta membesarkan kakak mangsa yang berusia dua tahun,” katanya ketika dihubungi, semalam.
 

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.