Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

RIAKSI IMAN DI PUSAT MEMBELI BELAH..

Tuesday, June 28, 2011



26.06.2011

Bawa Iman ketika usia 7 bulan ni baru rasa macam seronok dan enjoi je… ye lah ketika usia Iman ini lah dia dah pandai duduk dan menunjukkan riaksi nak memegang benda yang berdekatan dengan dia…

Tulisan kali ni kisah telatah Iman semasa kami membeli belah di TESCO.. semasa dalam perjalanan kami ke TESCO Iman dan tertidur, Iman tersedar dari tidur semasa ibu dia (Isteri aku) sibuk memilih barangan keperluan dapur… aku pulak menunggu di satu sudut bersama tlori barangan serta stroller Iman…

Iman tersedar selepas ada seorang wanita tua berbangsa cina yang berdiri tidak jauh dari stlore iman dan menegur cucu dia.. mungkin disebabkan suara yang kuat tu di tambah dengan keriuhan suara manusia didalam pasaraya.. membuatkan Iman tersedar dan perbuatan pertama yang dia lakukan selepas sedar dari tidur adalah senyum..

Selepas tu terpinga-pinga lah dia seperti mencari sesuatu… aku pun bangunkan dia dari posisi tidur kepada posisi duduk.. dia apa lagi melonjaklah tanda gembira sambil memerhati keliling seolah-olah cuba mengenalpasti kawasan..

Aku terlupa nak mengambil gambar riaksi Iman pada waktu itu.. hinggalah Iman memegang buah epal merah… Riaksi Iman pada waktu itu seperti budak yang baru dapat barang mainan baru.. bukan main lagi iman pada waktu itu siap menjerit tanda suka dan puas..




Orang yang ada berhampiran termasuk budak yang sebaya Iman turut tertumpu pada Iman… Aku hanya mampu senyumlah, bukan senyum malu tapi senyum sayang seorang ayah kepada anak..

Selepas selesai urusan di Pasaraya kami pun bertolak balik.. Rasa tak sabar nak bawa Iman membeli belah pada usia Iman 8 bulan pulak.. Apalah riaksi Iman ketika usia 8 bulan?...

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular