Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Beratnya tanggungjawab lelaki dan istimewanya wanita di sisi Allah

Thursday, June 30, 2011

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh. Manakala dosa gadis bujang di tanggung oleh bapanya. Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin dan dosa anak lelaki yang belum baligh. Beratkan?
Hukum memang sudah menjelaskan anak lelaki kena tanggungjawab ke atas ibunya.. Jika lelaki tidak berbuat sedemikian kerana di suruh oleh isteri, maka buatlah sesuatu terhadap iseri yang sebegitu sombong. Dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggungjawabnya, maka berdosa baginya terutama anak lelaki yang tua. Manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat pada suaminya.
Isteri berbuat baik, pahala dapat kepadanya. Kalau isteri buat benda tak baik, macam tak menutup aurat dengan sempurna, dosanya di tanggung oleh suami. Beratkan?
Suami kena beri nafkah pada isteri, ini adalah wajib tapi isteri tidak. Walaubagaimanapun, isteri boleh bantu untuk ringankan beban suami.
HARAM bagi suami menggunakan pendapatan isteri tanpa izinnya.

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular