Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Hampir Tiba Lebaran Ramadhan..

Tuesday, July 17, 2012

Selamat Datang RAMADHAN..
Selamat Datang RAMADHAN... 
Selamat Datang RAMADHAN....






Alhamdulillah, hampir 2 hari lagi kita umat islam akan bertemu Ramadhan tahun 2012. 

Sebenarnya tahun ini saya memang tak sabar nak melalui bulan Ramadhan dan banyak perancangan bermain di fikiran. Mudahan segala perancangan dipermudahkan Allah, rasa rugi pulak puasa tahun lepas saya tertinggal aktiviti anjuran Masjid.

Berbaki 2 hari ini pelbagai persoalan bermain di fikiran kadang-kadang takut jugak, sempat kah sampai ke bulan Ramadhan 1433H?


Ya Allah, berkatilah kami pada bulan Syaban dan pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan, hanya beberapa hari sahaja lagi kita akan memasuki bulan Ramadhan, maka perbanyakkanlah memohon kepada Allah semoga kita dapat dipertemukan Ramadhan tahun ini. I.Allah.  


'Ya Allah, berkatilah kami di bulan Rejab dan Sya'ban dan Kau sampaikanlah kami ke bulan ramadhan'


Saya ingin berkongsi 3 transform yang perlu kita lakukan untuk masuk ke bulan ramadhan, ini adalah hint @ tipa yang dikongsi bersama oleh Al-Fadhil Ustaz Syukri Othman, Pen. Pengarah Pusat Islam USM Kampus kejuruteraan.

1) sujud syukur kerana kita diberi kesempatan untuk terus menghampiri pintu2 ramadhan.

2) banyakkan taubat, istighfar dan baca al-quran.

3) banyakkan berdoa.


InsyaAllah sama2 lah kita banyakkan berdoa moga kita sampai ke bulan ramadhan, dengan keadaan yamg bersedia.

Teringat dosa-dosa yang pernah saya lakukan dahulu, terlalu banyak.. mohon diampunkan kerana kematian kita tidak kita rancang.

Bila tibanya bulan ramadhan ini, janganlah kita menjadikan alasan untuk mengurang produktif kerja kita pulak. Walhal, bulan puasalah merupakan bulan produktif di tahap optimum kerana pada ketika itu musuh umat islam hanya tinggal nafsu iaitu kelemahan diri sendiri.



Bulan ramadhan semakin hampir tiba tak lama lagi. Jadi mungkin ada diantara kita termasuk saya dah terlupa niat berpuasa dan doa berbuka puasa. Semoga dgn info ini dapat memberi manfaat pada kita semua.



 Lafaz niat harian
sahaja aku puasa esok hari dalam bulan Ramadan tahun ini kerana Allah Taala



 Lafaz niat untuk sebulan
sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala



 Doa berbuka puasa
Ya Allah bagi Mu aku berpuasa, bagi Mu aku beriman, dengan rezeki Mu aku berbuka dengan rahmat Mu Ya Allah Yang Maha Pengasih dan Penyayang

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular