"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Hospital Swasta engan menerima pesakit..

Tuesday, July 22, 2014

Maaf lah entry kali ini agak emosi sikit mesej penulisan saya, berkenaan info yang saya terima melalui laman sosial Facebook berkenaan comment orang awam mengenai Hospital Swasta yang enggan menerima pesakit. Agak menakutkan dan memilukan dengan keadaan seperti ini, marah pun ada. Semua perasaan bercampur baur..
Bayangkan jika ianya belaku pada kita atau ahli keluarga mahupun sahabat terdekat.. Saya sebenarnya tertanya, apa punca dan adakah ia termaktub dalam undang-undang kesihatan Negara malaysia, atau Polisi yang membataskan samaada hospital swasta perlu kepada pesakit yang berduit sahaja. Sebagai orang awam saya rasa hal ini perlu di perjelaskan agar jika belaku kejadian kecemasan seperti ini, orang awam tak perlu lah terhegeh-hegeh dan membuang masa untuk ke Hospital Swasta.
Menerusi Facebook Sarawak Update, seorang lelaki yang dikenali sebagai Thomas Loh meluahkan rasa kesalnya terhadap sikap pilih kasih sebuah hospital wasta dalam menerima pesakit. Difahamkan lelaki ini adalah orang Malaysia, Cuba bayangkan jika ia bukan dari Malaysia?.. rasanya nama Malaysia mesti gah di Mata dunia dengan sikap sesetengah pihak.
Menurutnya, satu kemalangan motosikal telah berlaku di Jalan Pedada, Sibu yang melibatkan tiga beranak. Dalam keadaan cemas, dia segera pergi ke sebuah hospital swasta berdekatan bagi memaklumkan kejadian itu dengan harapan mereka akan menerima ketiga-tiga mangsa sebagai pesakit.

Malangnya jururawat yang bertugas menolak permohonannya dan memberitahu mereka bimbang tiada siapa yang akan bertanggungjawab untuk membayar bil rawatan para mangsa. Tambahnya lagi, hospital kerajaanlah yang sepatutnya bertanggungjawab untuk kes itu.
Justeru, Thomas mengecam sikap pihak hospital tersebut yang dianggap lebih mementingkan keuntungan berbanding tanggungjawab untuk menyelamatkan pesakit.

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.