"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Nak Raya Dah!!!...

Thursday, July 24, 2014


"Satu hari di hari raya.. ku lihat sinar yang sungguh indah.. langit cemerlang tak terkira.. tanda kuasa yang Maha Esa.. Memberi nikmat kepada manusia.." 

Pengumuman raya pun tak kuar lagi, dah buat post raya.. Hahaha!! Entah-entah, tak raya lagi bulan ni.. Buat malu je  *gelak guling-guling*..

Insya'ALLAH.. raya mungkin jatuh pada 28 Julai 2014 sebabnya mengikut kalender Islam dah masuk 1 Syawal 1435H. Persoalan  kenapa awal sangat saya buat post raya?.. Emmmmmm...

Sebabnya hari ni hari terakhir bekerja dan berada di bandar yang sibuk ni sebelum Syawal 1435H. Insya'Allah, Esok bertolak balik ke Kampung dan untuk tahun ni turn rumah mak mertua di Pahang.. Kampung dah ada dua kan so, kena le ikut turn.. Nasib dua je, kalau lebih boleh naik pening jugak kepala hehe.. silap-silap 5 tahun sekali baru balik kampung sendiri..

Raya kali ini? Hmmm... Rasanya ala kadar jer kot sebabnya dah jadi bapak budak, jadi keutamaan tentulah pada anak-anak tersayang. Baju melayu pula recycle jer yang tahun lepas punya, berjimat-cermat amalan mulia kan.. hahaa..

Anak-anak? Isteri? emm.. Anak-anak mesti le serba serbi baru, baju kebaya nyonya merun tahu ni.. Konsep pakaian seperti biasa le, setiap tahun ditentukan oleh juru fesyen keluarga (si ibu) yang pilih.

Kuih muih raya pulak tak ada yang air tangan sendiri rasanya, semua air tangan kedai.. Huhuhu..

Kalau zaman kana-kanak dulu, sebut je Raya pekara pertama difikiran adalah Duit Raha kemudian baru makanan.. Zaman dah jadi bapak budak ni pun fikir benda yang sama jugak Duit raya, cuma yang bezanya dulu kita dapat, tapi kali ni kita beri..

Bab makanan pulak emm.. Apa yang makanan special raya kali ini?.. Tak terfikir pun, sebabnya kali kedua saya beraya di Pahang. Jadi menu orang pahang ni saya tak berapa tauh sangat apa yang special..

Tapi mak mertua saya adalah seorang Cheff yang sangat popular di kampung.. Kalau bab menyediakan juadah pergh!!!!... menarik, dan mesti sedap lah.. Jadi tak perlulah saya fikirkan menu apa untuk saya, sebab semuanya dijamin sedap.. Cuma kadang-kadang tu rindu jugak nak makan juadah hari raya negeri sendiri terutama air tanggan mak. Sedih pulak heheee..

Ok lah, melalut banyak-banyak pun tak elok jugak di bulan Ramadhan ni..  So, sempena Syawal 1435 Hijrah yang bakal menjelma, saya maafkan semua orang yang mengenali atau pun tidak.. dan saya dan juga seluruh ahli keluarga memohon maaf jika ada salah dan silap..

Raya raya jugak, tapi jaga diri ok dan berbelanjalah mengikut kemampuan.. Memandu dengan kelajuan kebangsaan, jangan mengikut perasaan.. Ingatlah kepada orang saya yang tersayang!!..

Diharap Syawal kali ini memberi seribu sejuta kebahagiaan kepada disi saya dan semua, Aamiin...

Esok pagi ari raye,
g masjid solat raye,
ati-ati di jalan raye,
jangan jadi antu raye,
ape klas antar kad raye,
tulis beLog baru bergaye,
nie mane duit raye?!
SELAMAT HARI RAYE (^___^)v



Nota Ucapan : Selamat Hari Raya kepada semua Keluarga, rakan-rakan, sahabat serta pembaca. Mohon maaf jika ada keterlanjuran penulisan, percakapan mahupun perbuatan. Diharap syawal kali ini menjadi kenangan manis untuk kita semua, hargailah apa yang ada di hadapan kita selagi ianya masih ada.

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.