"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

BERITAHU :Lelaki dan Perempuan

Monday, June 11, 2012

  • Beritahu pada lelaki itu dirinya ibarat batu, Disentuh terasa kasar, Di baling memantul, Di pukul pecah.

  • Beritahu pada lelaki itu jaga "IMAN", jaga "TAQWA" kerana harga diri terletaknya di situ. Jangan meluru ikut "TELUNJUK NAFSU" sesekali tersilap langkah rosak insan yang sepatutnya dipimpin itu.
  •  
  • Beritahu pada lelaki itu simpan "SECEBIS MALU" Kerana lelaki itu adalah IMAN iaitu pemimpin kepada .... Diri, Keluarga, Masyarakat, Negara malah Keturunannya...



  • Beritahu pada perempuan itu, dirinya ibarat kaca. Disentuh terguris, Dihentuk serpih, Dihempap berkecai.
  • Beritahu pada perempuan itu, jaga tingkah laku, jaga pakaian. Harga diri letaknya di situ, jangan meluru ikut telunjuk NAFSU, sesekali tersilap langkah, akan di hukum selamanya, keturunan decerca payah. Diman dan dalam keadaaan macam mana pun, biar orang kenal.. Wanita itu adalah orang ISLAM.




0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.