Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Cerita di Kampung..

Tuesday, June 19, 2012

Dah 4 hari tak update blog ni.. sebab balik berehat di kampung mertua.. Kalau tanya seronok tu, memang tak terkata lah.. ye lah orang macam saya yang sebelumnya tak ada kampung kan.. rasa selesa dan seronok le dapat berehat dalam suasana kampung yang kedudukannya dekat pantai.. Dengar ayam berkokok setiap pagi, minum air kelapa yang di ambil dari pokok... best kan..

Perjalanan kami seawal 0700 pagi.. Nampak bersemangat Isteri saya nak balik kampung sendiri, faham lah saya.. sebab dah 3 bulan tak balik, betullah kata orang Tempat jatuh lagi dikenang.... ini kan pula tempat bermain.. Sebenarnya bukan Isteri saya je yang tak sabar, saya pun sama berperasaan macam tu hehehee.. Alhamdulillah perjalanan ke kampung lancar, cuma kabus sebab jerebu je tebal sepanjang jalan, penglihatan hanya kira-kira 2km je dari KL hingga R&R Maran baru kembali baik.. Rasanya berpunca dari pembakaran terbuka..




Di R&R Maran kami berhenti sebab nak mandikan dua puteri kami yang dari pagi tak mandi... Iman ni dari kami bertolak sampai di Maran memang tak tidur, sepanjang perjalan tu lah kami bergilir-gilir layan kerenah dan celoteh dia..
Wajah Iman selepas mandi..
Sampai di Kuantan kami singah di Plaza Kuantan sebab nak membeli belah baju dan kasut Iman yang dah kecik, tak sangka pulak di Plaza tu lebih banyak pilihan pakaian budak-budak berbanding di KL ni.. Harga pun berpatutan.. Kami cuma membeli sepasang Baju dan kasut je untuk Iman...

Kami sampai di Rumah (kampung) jam 330 petang..  Dari jauh aku lihat mak mertua aku senyum je lihat kenderaan kami menyusuri pekarangan rumah.. Dari wajah mertua ku terpancar 1000 satu kegembiraan.. mungkin gembira sebab anak perempuan, cucu dan mungkin juga menantu lelaki sorang ni dah balik... heheheee..

Saya adalah satu-satunya menantu lelaki dalam keluarga mertua aku.. Kadang-kadang tu takut jugak sebab tanggungjawab menantu ni bukan sekadar menjaga anak perempuan nya je.. Insya'Allah mudah-mudahan Allah mempermudahkan segala urusan..

Dalam perancangan dan janji saya pada mak mertua... nak tolong menyusun atau deko rumah ni, Janji ni dah lama sebelum isteri saya bersalin anak ke dua lagi.. Janji ni pun sebab menurut Isteri saya dah lama rumah ni tak deko.. kali ni tak banyak pun ruang yang saya deko hanya di ruang tamu dan bilik tidur je.. dan di bantu 2 orang adik Ipar lelaki.. Nampak macam mak mertua saya berpuas hati je...

Petang tu kami ke TC.. sebab Isteri kau teringin sangat nak bawak Iman ke TC, katanya Iman dah pandai jalan dan belari ni best jugak kalau bejalan ke sana.. memang lah best sebab saya yang nak kena jaga puteri tu, nasib lah fitnes saya ni tinggi.. tidak termengah-mengah sulap-silap semput jugak nak mengejar Iman..

Masa di TC izzati diam je.. dan Iman belari ke sana- ke sini..

Iman di pantai TC..

Main permainan di TC



Mencari Ideal untuk belari..

Gambar Isteri dan Mak Mertua, serta
Iman dengan permainan Angry Bird yang baru ..



Terserempak dengan kawan lama di TC..

Macam mencari ketenangan je gambar Iman ni..


Gambar Izzati di TC.
Kami betolak balik ke KL hari Isnin 18 Jun 2012.. rasa macam tak puas je balik kampung kali ni, emm next time kena ambil cuti lama sikit lah ni..

Oh ya kami balik ke kampung kali ni musim buah dah nak berakhir.. so tahun ni Harum manis tak sempat lah nak rasa.. hehee..

 

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular