Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Nurul Izzati dah pandai meniarap..

Wednesday, June 13, 2012

Gambar Nurul Izzati terbaru..
SEBAGAI ibu bapa kita mesti bangga bila bayi mahu pun anak kita sudah mencapai sesuatu dari hanya tahu tidur, mengis dan menyusu je kan.. Sekarang Usia Iman dah menjakau 1 tahun 1 minggu dan 1 hari manakala Izzati dah 4 bulan 2 hari.. sedar tak sedar begitu cepat masa berlalu.. terkadang terfikir jugak kenangan membesarkan Iman dulu.. cukup mencabar, dan akhirnya hanya tinggal memori yang indah je.. Alahmdulillah le sempat jugak saya ceritakkan serba sedikit kisah membesarkan Iman dalam blog ni..

Dan sekarang cabaran makin bertambah dan memori pun makin banyak dengan kehadiran Puteri ke-2 Nurul Izzati..

Sungguh menarik bila mengamati perkembangan anak-anak kita.. sedar tak sedar dah membesar dengan kita kan, Seperti Nurul Iman yang dulunya seorang bayi merah yang hanya tahu tidur, bangun dan nangis.. kemudiannya terus berkembang dan membesar dengan baik dari segi fizikal mahupun pisikologi..

Ni saya letakkan gambar Nurul Iman dan Nurul Izzati pada usia 1 hari.. Gambar memori 2 puteri ni Quuuttt sangat.. aku suka tgk gbr ni. cadang nak besarkan dan nak letak di bilik Puteri2 ni nanti..

Gambar Nurul Iman usia 1 hari..

Gambar Nurul Izzati 1 hari...
Bila di fikirkan balik (flash Back) dan melihat gambar-gambar ketika Iman dan izzati masih kecil dan kemerah-merahan, begitu comel dengan pipinya tembam dan berwarna pink gitu.. hehehe.. dengan bibir, jari tangan dan kaki yang mungil.. dan sekarang Alhamduli'llah Iman dah 10kg dan Izzati dah 4kg 5kg tapi pipi  Izzati masih tembam.. Tangan dan kaki masih aktif menendang, menghentak, menarik, mengengam, yang palin best badannya pusing kesana kemari..

Tambahan sekarang Izzati dah pandai meniarap sepenuhnya.. sebelumnya Izzati hanya mencuba dan mencuba je nak meniarap.. kadang-kadang tu hanya separuh jalan je dalam keadaan mendering ke kiri dan menangis sebab tak berjaya pusing badan atau sebab dah penant hehehe (main teka je ni)..

Lihat perubahan dan gelagat Izzati yang maju setapak mengikut perkembangan Umur, Si kakak yang comel pun apa lagi.. gembira tak terhingga lah.. jadi tak boleh duduk diam si Iman ni bila adiknya boleh meniarap.. dalam fikiran aku hanya fikir, kalaulah Izzati ni boleh berjalan tentu Iman bertambah suka sebab boleh berkawan dan ajak bermain.. dan yang paling penting keluarga kami nanti akan jadi lebih meriah dengan suara gelak tawa 2 orang puteri ni.. hehehe.. tak sabar pulak tunggu hari tu..

Dah berjaya meniarap.. hisap tanggan...


Cuba memerhatikan gelagat kakak Iman..

Iman nak Adik Izzati pandang dia..
Macam lah Izzati tu faham..

Siap main "CAK..CAK.." yang bestnya
Izzati bagi riaksi "SENYUM"

Cubaan nak angkat Izzati.. Rasanya nak ajak main..



Ok lah.. sampai sini dulu le, lagi pun saya curi-curi masa rehat untuk update blog...  so tak boleh lah nak karang panjang-panjang sekadar berkongsi gambar dan sedikit cerita je untuk hari ni.. kalau berkarang panjang-panjang alamat berlapar lah sampai jam 5...

Wassalam...

2 Komen/Ulasan:

Anonymous said...

Comelnya... anak mu saiful..
Dah besar pun..

Saiful Anuar said...

Terima kasih..

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular