Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Perjalanan Ke Kampung I

Tuesday, June 5, 2012

Assalammualaikum..

Rasa penat je hari ni nak kerja.. penat semalam drive dari kampung masih tak hilang lagi ni..

Perjalanan balik ke kampung di Perak pada sabtu 02 Mei 2012 dah macam musim perayaan pulak.. dari tol Jalan duta lagi kenderaan dah begerak pelahan hingga ke slim river.. 2 jam jugak lah nak sampai ke slim river  tu..

Selepas exit Slim River kendraan begerak lancar seperti biasa.. tapi setiap simpang R&R dan exit masuk kawasan, kenderaan akan begerak pelahan.. situasi ni lah yang selalunya pengguna Highway ke utara akan hadapi... bayangkan lah negeri perak ni banyak daerah.. memang akan berhenti saja lah.. sampai aku naik bosan lah duduk dalam kereta, nak berhenti di R&R pun tak lalu sebab terlalu ramai...

kami bertolak dari rumah jam 11 pagi sampai di taiping jam 4 petang.. sampai Iman naik bosan duduk dalam kereta..

Highway Rawang... 

highway Slim River
Kami ambil keputusan untuk berehat di taiping je, kalau nak teruskan pejalanan mungkin mengambil masa 1 setengah jam lagi untuk sampai di Parit Buntar.. lagipun dah lama saya tak ke taiping ni, niat nak bawa Iman masuk zoo dah lama tapi tak kesampaian..

Taman Tasik Taiping.
Dah musim cuit sekolah.. ramai lah keluarga yang bawa anak2 bercuti di Taiping ni, jadi nak masuk paking ke zoo pun dah buang masa setengah jam..

Masuk je zoo taiping riaksi Iman yang baru bangun dari tidur mcm terpegun je.. dia macam suka sangat dapat lihat binatang yang sebelum ni aku hanya cakap bila ada paparan di kaca tv dan gambar pada majalah...





0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular