"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Latihan bersama Coach Shahrudin - Cinta suka Larian (Marathon)

Tuesday, April 16, 2013

Keluar Berita lagi.. Kali ni di siarkan di paparan NST..


NST - 16hb April 2013
CINTA PERTAMA: Tiada apa-apa yang boleh datang antara Shaharudin dan berjalan
KUALA LUMPUR: NEGARA maraton juara Shaharudin Hashim adalah seorang lelaki dalam cinta dengan sukan itu.

Atlet Perak dilahirkan, yang ditetapkan untuk menghidupkan 38 akhir tahun ini, telah terlibat dalam kemalangan motosikal di Jalan Duta semasa dalam perjalanan pulang ke rumah beliau daripada latihan yang dijalankan Selasa lepas. Beliau mengalami kecederaan ringan untuk kaki dan buku lali beliau.

Walau bagaimanapun, kejadian itu tidak melemahkan semangat beliau dan beliau menjangka untuk kembali dalam tindakan yang mengajar kedua-dua pendatang baru dan lama kali sama halus titik sukan dalam jarak mingguan panjang menjalankan klinik minggu depan.

Klinik, yang diadakan di Taman Tasik Titiwangsa pada waktu petang setiap hari Rabu, adalah terbuka kepada semua dan adalah percuma-caj.

Shaharudin, yang merupakan seorang anggota polis oleh profesion, berkata beliau berharap untuk membantu lebih ramai orang belajar teknik yang betul dan kaedah latihan yang diperlukan untuk cemerlang dalam sukan ini dan diharapkan, merangsang anak-anak muda untuk mengambil maraton serius.

"Sebenarnya kita mula mempunyai klinik berdasarkan jarang tahun lepas tetapi telah membuat urusan mingguan dari awal tahun ini," kata Shaharudin, yang kadang-kadang membantu keluar oleh kawan-kawannya dalam mengendalikan kelas.

"Pada masa ini kita mempunyai kira-kira 30 hingga 40 sepenuh masa yang mengambil bahagian dalam klinik setiap minggu dengan sesetengah daripada mereka yang datang dari sejauh Rawang dan Penilaian.

"Saya mengajar pendatang baru asas sukan seperti apa gear mereka perlukan, regangan, berjalan teknik dan program latihan yang sesuai untuk tahap mereka yang berubah sebagai pendahuluan mereka.

"Mereka (peserta), maka boleh mengambil apa yang dipelajari di sini dan memohon apabila mereka berjalan pada mereka sendiri."

Beliau menggesa mereka yang berminat untuk menyertai program ini tanpa mengira matlamat mereka.
"Terdapat banyak orang di luar sana yang berminat untuk mengambil sukan sama ada untuk pertandingan atau sebagai satu cara untuk kekal sihat.
The clinic starts in the evening every Wednesday,
is open to all and is free-of-charge

"Ia adalah penting untuk mengajar mereka kaedah yang betul untuk membantu mereka mengelakkan mendapat cedera dan mereka boleh mempunyai masa yang memenuhi dengan sukan.

"Ia tidak kira berapa umur anda atau sama ada anda mahu menjalankan satu 5k, 10k atau maraton penuh. Klinik ini adalah sesuai untuk semua dan adalah percuma.

Sementara itu, Shaharudin, yang dijangka mempertahankan gelaran kategori lelaki Malaysia di Standard Chartered Kuala Lumpur Marathon pada bulan Jun, berkata beliau berharap untuk membuat pemulihan penuh daripada kecederaan beliau yang dialami semasa kemalangan tersebut dalam beberapa minggu.

"Ia adalah satu hari yang agak malang bagi saya kerana saya berlanggar dengan motosikal lain di bulatan di Jalan Duta.

"Kaki saya grazed dan saya menyakiti salah buku lali saya Saya tidak fikir ia terlalu serius tetapi saya akan mempunyai untuk berehat.

"Semoga ia tidak akan menjejaskan persiapan saya untuk SCKLM terlalu banyak."
Shaharudin telah mendominasi kategori, yang berfungsi sebagai kejohanan kebangsaan, sepanjang dekad yang lalu dengan sejumlah tujuh kemenangan sejak tahun 2004.

Beliau boleh dihubungi di 012-4525617 untuk maklumat lanjut mengenai klinik.

Klinik bermula pada sebelah petang setiap hari Rabu, adalah terbuka kepada semua dan adalah percuma-caj.

Sumber : NST.COM







0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.