Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Balik Kampung....

Wednesday, August 31, 2011


Sejak Jumaat lagi mood kerja aku dah kurang.. Hari Isnin lagi kurang lah kan.. jadi aku tidak berada dalam talian dari isnin hingga sekarang lah.., hari ni baru aku ada kesempatan untuk update dan tulis bolg.. dapat menjengah masuk sebentar pun jadi lah kan... Hee, banyak faktor, dan faktor utama adalah keyword "balik kampung" lah.. .

Semestinya, ramai orang tidak kira bangsa termasuk aku pulang ke kampung untuk menyambut raya bersama keluarga.. Aku bertolak dari Kuala Lumpur awal tengahari dan tiba di kampung halaman di Perak sebelum buka puasa..

6 jam perjalanan sesuatu yang mengujakan... Dalam perjalanan kami Iman (Putri hati aku) merenget jugak, mungkin dia rasa tidak bebas untuk beserak.. Aku mengambil keputusan untuk berhenti sebentar di masjid chabgkat Jering untuk bersembahyang dan berehat sebentar.. Lebih kurang setengah jam jugak kami berehat.. dan akhirnya kami sampai juga kaki di halaman rumah dengan selamat.

Belum lagi hilang penat dalam perjalanan.. dah ada kerja menanti macam biasalah tugas aku dari bujang hingga beranak sorang ni.. kerja memasang langsir.. hahaa... kali ni bukan secara sukarela tapi kena paksa.. nama pun kena paksa kan.. nak tak nak kena juga buat kerja, huhuu.. 

Apa pun esoknya nak raya dah, so malam ni rumah ni meriah lah dengan gelagat anak buah aku yang ramai.. aktiviti yang dikatakan wajib bagi semua.. apa lagi bakar mercun lah.. aku hanya memerhati ja.. Siap berlawan dengan jiran, penamatnya mercun bunga api, dan mercun 25 das tembakan ke udara.. hahaa.. Setakat ni selamat je semua, takde pulak yang tangan- jari hancur. Alhamdulillah..

Aku rasa, ringkas sahaja entri kali ini. Kalau ada masa, bolehlah cerita Hari Raya Pertama 2011 pulak, hee.. Di kesempatan ini, aku sebagai penulis rasmi blog ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin serta Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan untuk Malaysia yang ke-54. Senyum Sokmo!




0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular