"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Jumpa Kawan Lama..

Thursday, October 27, 2011


Hari ni post aku lari dari topik…bukan cerita pasal Iman or Isteri or latihan aku...Sesekali nak jugak lari dari topik...  Kalau di awal aku membangunkan blog ni banyak bercerita tentang Nurul Iman... tapi blog ni dah jadi rojak dah.. semua topik aku ceritakan termasuklah bab Agama.. :)
Alah…nak baca boleh, tak baca pun tak pe…biar aku syok sendiri.. Al kisah pada hari Rabu baru-baru ni, kebetulan hari tu cuti Hari raya Depavali... aku balik dari training larian lah.. tak sangka boleh berjumpa dengan kawan lama.. emm.. Alhamdulillah jodoh katakan... 


kawan lama ni.. kalau tak silap, kami kenal masa aku ada even di Johor dulu.. lama dah tak berhubung dengan kawan aku ni... kami kenal pun sekejap je, dalam berkenalan sekejap tu rasa kami sekepala dan dia pun jenis yang baik.. pendek kata senang lah..
So hari Rabu hari tu dapatlah saya jumpa kawan aku ni, kalau tak silap nama penuhnya Mohd Yusri.. aku panggilan Yus je yang sama-sama keras kepala.. sorry lah kawan kalau aku kata kita ni keras kepala....hi hi... Banyak yang kami bualkan sampaikan tak sedar dah berjam-jam berbual.. lupa pulak nak snap photo.. balik rumah baru teringat pasal la lupa tadi..eeiiish... tak pe ada masa leh jumpa lagi.. dia di Bangi je.. aku pulak sekarang menetap di KL je..
Bila dah jumpa kawan baik memang macam tu.. bukan aku saja pokoknya semua orang macam tu kan... rasa macam tak puas nak jumpa nak tanya macam-macam hal... al maklum lah lama tak jumpa kan... Oleh kerana kami dapat jumpa waktu petang dan dah nak dekat maghrib kami terpaksa berpisah... sebab masing2 dah ada tanggungjawab..
Menurut Dr Fadzillah Kamsah dalam salah satu ceramah motivasi beliau, ber-doa lah kerana ia yang kita akan menjadi lebih baik. Jadikan ia satu titik tolak untuk kita melakukan perubahan dalam hidup... Berkawan biar seribu kan..

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.