Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Berani Mencuba..

Thursday, May 17, 2012

Bila tengok gambar ni apa yang anda fikirkan....

tentu semua pernah mendengar peribahasa "Perjalanan beribu batu bermula dengan langkah pertama" dan "Alah bisa tegal biasa"... Kedua-dua peribahasa ini saling berkait..

Setiap manusia di dunia ini pasti mempunyai perasaan takut.. ia adalah merupakan satu sifat semulajadi.. tapi dalam banyak-banyak takut, yang paling malang sekali ialah takut untuk mencuba sesuatu pekara yang membawa kebaikan.. Ia adalah takut yang tidak kena pada tempatnya dan membawa kerugian pada diri sendiri..

Bila diperhatikan pada gambar saya diatas.. saya sendiri pn tak sangka yang saya sampai ke tahap seperti ini, Biasanya ketakutan hanya timbul sebelum mencuba dan apabila telah menempuh pengalaman pertama ketakutan tersebut boleh bertukar menjadi keseronokan pula.. percaya lah... dan bila sudah seronok tu semua kerja yang difikirkan susah Insya'Allah akan menjadi SANGAT senang dan mudah..

Kadang-kadang kala perkara yang senang pada pendangan mata, tanpa keberanian tidak akan berlaku.. Contohnya aku pernah dipilih untuk menjadi Imam sembahyang.. Walaupun aku mampu membaca bacaan sembahyang dengan batul, sebenarnya belum tentu aku boleh mengimamkan sembahyang.. Namun hanya setelah mencuba barulah aku tahu betapa beruntungnya aku kerana berupaya melakukan apa yang orang lain tidak berani lakukan..

Fikirkan apa agaknya "ketakutan" yang anda ingin hilangkan pada hari ini....

video

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular