Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Taubat

Thursday, May 3, 2012

Terbukanya Pintu Taubat Untukku  03.05.2012

Bismillahirahmanilrahim………………….
Alhamdulillahirabil alamin….Syukur kehadrat illahi kerana memanjangkan umur ku sehingga sekarang…
Tanggal 10.11.2011 ,genap usia ku 29 tahun …………

Nama yang unik dengan sebutan yang sukar untuk di fahami maksudnya……itulah aku…………………
Namun keunikan nama ,kesukaran sebutan memberi sejuta kehidupan pahit manis yang tersembunyi hingga kini……………………………


Lahir dalam keluarga yang besar dan serba serdahana..... Bapa dulu nya seorang  peniaga, ibu pula  seorang kakitangan kerajaan……………… Aku mempunyai 11 orang adik beradik,  Kehidupan kami bermula dengan sebuah rumah kuarters kerajaan untuk  berteduh dari panas terik matahari serta hujan…..


tetapi tidak semua anak yang tahu menghargai kedua orang tua……..Ibu yang bersusah-payah mengandungkan  selama 9 bulan…mengharungi saat gentir melahirkan ….hanya Allah yang mengetahui semuanya kesakitan seorang ibu……


Selama ni aku hidup penuh dengan didikan terutama didikan agama.. langkap semuanya.. tapi disebabkan aku lebih suka mengikut bisikan syaitan aku alpa tentang mati dan akhirat.. aku hanyat dalam keseronokan dunia hingga semakin lama semakin ajuh aku hanyut..


tapi hari ni aku bersyukur kena Allah masih sayangkan aku, aku telah bertemu seorang sahabat yang sudi membantu membimbingaku untuk ke jalan Allah... Sahabat baru aku ni sekarang belajar di US...


Terima kasih.. sahabat..


Hari ni aku dah banyak belajar dari dia.. walaupun kami hanya bersembang di ruangan caht Facebook tapi kata-kata dia buatkan hati aku yang selama ini buta terbuka.. aku sedar bahawa perjuangan hidup aku sekarang perlu berubah dan perlu menuju ke landasan yang benar..


Aku berharap biarlah perubahan ini kekal hingga ke akhir hayat.. terima kasih sahabat kerana sudi memberi nasihat..


dan aku berharap akan dapat berjumpa dengan sahabat aku tu untuk aku ucapkan terima kasih dan aku akan buktikan pada dia yg aku betul2 berubah..



0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular