"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Video : Kes Penderaan Kanak2 lagi..

Wednesday, May 9, 2012


Seleps tonton video ni pasti ramai yang menyumpah seranah, marah, sedih dan sebagainya.. Hai lah Manusia.. bangun lah dari tidur dan mimpi..

Anak-anak merupakan anugerah Allah yang tak ternilai.. senyum, tawa dan tangisan mereka mewarnai bumi ini.. tapi kenapa akhir-akhir ini makin kerap kita dengar kes penderaan kanak-kanak berlaku seolah-olah nyawa dan perasaan kemasiaan tidak wujud dalam diri..

Kanak-kanak sering didera samaada dari segi fizikal mahupun dari segi mental, fizikal.. Menurut statistik penderaan kana-kanak ini semakin meningkat setiap tahun sehingga mencecah 700 kes 2006 hingga 2008.. cukup menyedihkan..

Bila di ingatkan kembali pada mac 2010 satu Malaysia telah dikujutkan dengan kematian kanak-kanak 3 tahun yg menjadi mangsa penderaaan teman lelaki kepada Ibu kandung.. Allahyarham Syafia Humairah Shahri mengalami kecederaan dalaman dan pendera tersebut di hukum mati oleh mahkamah..

Mudahan Allah melindungi anak2 kita serta kanak-kanak di seluruh dunia dari menjadi mangsa manusia yang mengalami masalah mental..

ingatlah Allah maha melihat, mendengar, mengetahui.. setiap perbuatan ada balasan.. sebagai manusia yang mempunyai sifat kasih dan sayang berdoa mudahan setiap pendera mendapat balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka... Amin



0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.