Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Memimpin Hati..

Thursday, May 10, 2012

Hari ni aku tersentak kerana rakan yang selama ini menyedarkan aku dari mengelamun, mengejutkan aku untuk terus belari dan belari... mengejar cahaya yang pasti dan dijanjikan terang untuk selama-lamanya mebuat kenyataan yang aku ni tidak jujur dalam mengejar untuk menuju ke cahaya.. 


Aku hanya mampu  sedih!!.. dan beserah mudahan Allah jadikan aku penyabar dan bersabar....

Ternyata memimpin hati adalah sesuatu yang sangat berat untuk diperbahasakan.. apatah lagi untuk menghuraikan supaya orang disekeliling dapat memahami dan meyakini serta membersihkannya agar perjalanan ini menjadi lurus.. 

Namu aku sedar setiap yang belaku ada hikmah disebaliknya.. Dengan kekuatan yang dikurniakan bersama keyakinan yang dikau sematkan dan ilmu yang engkau bekalkan dan singkapkan.. aku semakin berani untuk terus melangkah.. Moga dengan kurniaan yang besar ini aku akan menjadi semakin kenal dan cinta pada mu....

Sabda Nabi s.a.w : "Orang yang sempurna Islamnya ialah orang yang kaum muslimin terselamat dari gangguan lisan dan tangannya dan orang yang berhijrah sebenarnya ialah orang yang meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah" (HR Bukhari 6484)..


0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular