Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

IMAN Demam campak..

Monday, May 7, 2012

Pada 22 April 2012 baru2 ni Iman kena demam campak.. biasalah kalau iman demam dia akan merenget2 minta perhatian sepenuhnya..

Malam 21hb April tu aku tak dapat tidur lena kerana nak lap badan iman dengan kain lembap, untuk kawal kepanasan suhu badan Iman..

Pada paginya aku bercadang bawa Iman ke Hospital Putrajaya..  Iman nampak ceria je walaupun dia tak berapa sihat.. setengh jam jugak lah aku tunggu di kerusi menunggu Hospital sementara giliran kami mendapat rawatan dipanggil..

Suhu Iman 40 darjah.. Dr bagi ubat punggung mungkin kerana terlalu panas dan iman kena tahan selama sejam untuk diperhatikan keadaan suhu Iman..riaksai Iman semasa mendapat rawatan seperti biasa lah menangis kerana takut.. mungkin fibia lagi..

Selepas di beri rawatan Iman ditahan selama 1 jam untuk memantau suhu badan, aku disuruh memandikan Iman kerana suhu Iman memcecah 40 darjah.. Bilik rawatan di Hospital Putrajaya ni sejuk sangat..

selepas mandi Iman, aku kena lap Iman dengan kain lembap untuk mengawal suhu badan... Aku berdoa mudahan Iman sihat dan tak di tahan di Hospital, sebab aku tak tahan nak tgk Iman dicucuk.. terbayang keadaan Iman yang meronta2 kalau dicucuk, semasa mendapat rawatan di HKL dulu.. hanay Allah saja yg tahu perasan aku masa tu..

Oh ya!! terlupa pulak Adik Izzati yang berusai 2 bulan dan Ibu kesangan pun ikut teman Iman ke Hospital.. lama tunggu.. yang kesiannya Adik Izzati di beri susu Ibu di kaki jalan je dengan beralaskan selumut untuk menutup..

Sekaran Alhamdulillah semua campak dah keluar habis.. dan Iman kembali ceria. sekarang berat badan iman bertambah.. dan makin comel hehehe...
Dalam Kereta selepas ke Hospital

Gambar Nurul Izzati dalam kereta 

Gambar Nurul Izzati teman kaka ke Hospital

Iman dalam Hospital

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular