Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Kemalangan...

Wednesday, September 19, 2012

Assalammualaikum....

Pagi ini saya salah seorang mangsa attitude pengguna jalan raya yang boleh di katakan pentingkan diri sendiri.. Nasib badan lah kan..Geram jugak, tapi benda dah belaku.. Alhamdulillah kecederaan tak teruk.. Pengajaran untuk diri sendiri dan mungkin pemandu yang lain agar menghormati pengguna jalan raya yang lain..

Hari ni keluar rumah ke tempat keja seperti biasa jam 07:05 pagi.. Jalan raya pun tak lah jem teruk sangat, pemanduan saya pun tak lah laju sebab tak ada benda nak di kejar kan..

Gambar Hiasan
Selepas simpang lampu isyarat saya memandu dengan kelajuan 20km/j..jalan yang selalu saya lalu berhampiran Plaza phoenix ni sentia jem.. tiba-tiba je kenderaan corolla Altis putih dengan tanpa beri lampu signal membelok ke kiri (rasanya nak lari dari kesesakan)..

tindakan spontan saya tekan brake moto.. masa tu jarak moto saya dengan kenderaan (Corolla Altis) terlalu dekat, jadi faham-faham le brek macam mana pun mesti berlangar jugak.. Alhamdulillah saya sempat elak dan kawal dari terjatuh ke dalam longkang berhamiran.. Tak dapat bayangkan kalau terjatuh dengan moto dalam longkang..Allah huakhbar.. Alhamdulillah hanya belaku kecederaan ringan dan moto saya tak mengalami kerosakan teruk.. cedera hanya di bahagian kaki sahaja mungkin akibat terjatuh... Kereta Corolla Altis putih tu hanya mengalami calar dan pecah di side mirror kiri akibat berlanggar dengan moto saya..
Lakaran kawasan kejadian..
Apa lagi terus saya menuju ke kereta Altis tu dan tumbuk cermin pintu kiri minta dia keluar.. Habis bahasa kesat saya keluarkan pada pemandu tu.. pemandu tu berbangsa china.. umur pun sekitar 30an.. seorang penjawat Awam di Bangsar.. Dia pun mengaku kesalahan dia dan akan bertanggungjawab.. 


Bro yang membantu
semasa  kejadian
Mungkin saya ni jenis orang yang berlembut hati kot (puji diri pulak hehehe).. selepas lihat moto dan cedera saya pun tak teruk sangat saya pun bersalam dengan pemilik kenderaan Corolla Altis tu dan minta maaf sebab mengeluarkan kata kesat.. dia pun minta maaf sebab cuai dalam pemanduan..

Terima Kasih juga kepada bro ni yang tolong saya dan sanggup menjadi saksi kejadian yang berlaku tu.. rasanya bro ni berbangsa Vietnam dari rupa parasa dan dialek bahasa melayu semasa kami berkomunikasi... Apa pun terima kasih Bro, sorry tak terfikir pulak nak tanya nama.. tapi saya sempat bersalam dan ucap terima kasih.. Bro pun cakap yang bekerja di pusat snooker berhampiran tempat kejadian..

Kecederaan di Ibu jari kanan dan kaki kanan..
p/s : Berhati-hati ketika menungang moto.. dan kepada pemandu kenderaan lain ingat sikit bukan kita je yang menggunakan jalan dan buka kita je yang bayar cukai jalan.. kalau nak kejar masa... keluar le awal sikit.. jangan sebab masalah sendiri sampai menyusahkan orang lain pulak..

Apa yang penting bagi lah signal.. Hai!!! dah terjadi pada hidung sendiri terfikir pulak... tak ada ke undang-undang di Malaysia yang nak saman pemandu kenderaan yang tak bagi signal.. kadang-kadang benda yang di anggap remeh ni lah punca belakunya kejadian yang besar (sekadar beri pendapat)..

2 Komen/Ulasan:

Yem Waklu said...

Alhamdulillah..mujur tak de benda lebih teruk terjadi..

Saiful Anuar said...

Alhamdulillah.. Pengajaran untuk aku ni.. supaya lebih berhati-hati..

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular