Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Kisah Kaum Lelaki...

Wednesday, September 19, 2012

Saja nak kongsi pendapat dan pandangan.. dah duduk sorang-sorang di Pejabat sambil menunggu masa nak balik ini mula lah terfikir macam-macam..heheee.. 

pernah terfikir tak kaum ADAM.. kenapa wanita sekarang mudah menyerah mahkota yang begitu berhaga kepada kamu seperti aku LELAKI...

Bagi saya.. berdasarkan pengalaman sendiri dan rakan-rakan.. Apabila seorang kaum lelaki itu benar-benar jatuh cinta dia akan menunjukkan kesetian pada kekasihnya dengan ikhlas, malah perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas... Memanglah hati lelaki ni terkenal dengan sikap keras, tapi jangan tak percaya, hati lelaki juga mudah menjadi lembut.. selembut kapas... malah ada segelintir lelaki yang terlalu mabuk dengan cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya... Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya terluka. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan pulak..


Dari pengalaman, sekiranya lelaki yang berada di samping, sentiasa menunjukkan sikap bersungguh-sungguh melakukan sesuatu dengan rela hati... ternyata... itu lah lelaki yang layak dipilih untuk teman hidup... tapi awas lah perlu meneliti latar belakang sebenar lelaki tersebut.. takut tertipu pulak..
Kaum lelaki juga suka memberi nasihat...Jangan pulak anggap kami ini jenis orang yang kuat membebel.... Ingat, nasihat bermaksud mengingati dan tanda sayang hehee... lelaki akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah... Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan... Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya..



CEMBURU!!!.. emm...

Masalah ini selalunya bermain dengan hati dan perasaan... kebanyakannya cukup tidak suka dengan sikap ni, seba dari perasaan cemburu kita akan kongkong orang yang kita sayangi (secara tak sedar).. tapi ini lah yang ada pada setiap manusia termasuk kaum lelaki... sikap ini akan mengukir banyak cerita duka jika ia berbunga... Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi... tapi jika ada lebih baik berbincang dari mengunakan orang tengah kan.. thing +ve..
Ada juga lelaki yang cepat berasa dan cepat marah.. saya juga tak terkecuali dari sifat seperti itu.. terutama jika apa yang diperkatakan tidak diambil perhatian... Baginya orang itu bersikap acuh tidak acuh... tapi mungkin sebaliknya..emmm..

Kalau di fikirkan kembali.. memang lucu, tapi ini lah hakikatnya bila seseorang lelaki buat sesuatu semata-mata menarik perhatian.. Malah ada yang sangup lakukan sesuatu luar dari kotak fikiran... hehee.. macam pernah alami je.. hahaha.. (jangan fikir yang bukan-bukan k)



Percaya lah kaum lelaki ini boleh menjadi rakan yang sangat baik jika kekasih hati hadapi masalah... kerana lelaki tidak suka atau rasa tidak tenteram jika kekasih hati dalam keadaan susah... Kaum lelaki juga akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kekasih hati setia dan pandai ambil hati...

Jika kekasih hati memberitahu untuk ke satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama (outstation)... perasaan lelaki tentu akan menjadi menggelabah dan tidak menentu... betul tak (saya main agak je).. Jika ada perasaan seperti itu, tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan..

 Ada sebahagian lelaki sanggup menitiskan air mata demi seorang kekasih hati... Orang perempuan ni penuh dengan perasaan mudah kesihan... jadi golongan hawa ini mudah lah terharu dan percaya melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata... Bagi mereka itu sudah cukup kuat untuk menyatakan cinta.. hahahaa.. AWAS kaum Hawa.. 


Dan pengorbanan paling besar sekali apabila lelaki mementingkan diri kekasih hati berbanding dirinya.. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk kekasih hati... 


Jadi, sebagai pesanan HARGAILAH insan bernama LELAKI dan terimalah mereka seadanya… hehe...

Ok lah nak balik dah ni hehee.. sampai di sini dulu k.. Jangan lupa follow n komen.. 

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular