Hai!!

"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi anda berpegang kepada visi dan memiliki matlamat yang jelas, anda berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya.kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Google+ Followers


Get this widget!

Janji Suami Isteri mandikan Jenazah ketika mati...

Wednesday, September 5, 2012

Gambar Hiasan
Kisah ini saya tak pasti realiti atau tidak.. tapi saya rasa mesejnya cukup jelas menerangkan ikatan kasih sayang antara suami isteri.. Saya dapat kisah ini dari paparan FB, dan menarik untuk dikongsikan bersama.. Mudahan ia menjadi pengajaran dan pedoman untuk kita..

seorang isteri menangis-nangis nak mandikan jenazah suaminya.. bapak mertua dengan polis forensik yang ada disitu tak benarkan kerana ada alasan tersendiri..

Sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri.. 

"Jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu.." 

Dari luar bilik mayat hospital, seorang ustaz masuk dan bertanya apa hal..seperti keadaan menegang dibilik mayat ini.. Sepas diterangkan oleh bapa mertua mengenai janji suami isteri itu kepada Ustz, ustaz membenarkan si Isteri 
mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya..

Dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa,

 "Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti.."

membasuh tangan jenazah suami sambil berkata

 "Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku.."

membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata

 "Tubuh inilah yg memberi pelukan kasih sayang pada ku dan anak-anak, moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"

membasuh kaki jenazah suami smbil berkata 

"Dengan kaki ini abang kaluar mencari rezki untuk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata-mata untuk mencari sesuap nasi,terima kasih abang...moga Allah beri kau kenikmatan hidup di akhirat dan pahala yang berlipat kali gandanya"

selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata

 "Terima kasih abang kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu dan terlalu bahagia dan terima kasih kerana meninggalkan aku bersama permata hatimu yang persis dirimu dan aku sebagi seorang isteri redha akan pemergianmu kerana kasih sayang Allah pada mu."


Ya Allah..menitis airmata admin baca cerita ni.. Betapa sucinya hati seorang isteri pada suaminya.. Mudahan kita ambil iktibar dari kisah ini.. Jika ada salah dan silap dalam penulisan ini mohon di tegur...

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular