"Mutiara Hati Insan"








"Sekiranya anda datang dari lurah yang dalam dan bercita-cita menakluki puncak tinggi, itu bukan mimpi. selagi berpegang kepada visi dan matlamat yang jelas, berkomited untuk meneruskan perjalanan, berkemungkinan besar anda tetap akan berjaya. kalau pun tidak dapat mencapai puncak anda sebenarnya mangkin hampir kepadanya. itu lebih baik daripada MENDIAM DIRI "

MEMORY

MEMORY

..............

..............

.............

.............

Running

Running

Get this widget!

Umat Islam digegarkan dengan Filem Menghina Nabi..

Friday, September 21, 2012

Bulan September 2012 Umat Islam seluruh dunia kembali digegarkan dengan filem penghinaan kepada Rasulullah saw..

Sebuah filem yang berjudul “Innocence of Muslims” mengegarkan dunia Islam karana Nabi Muhammad saw digambarkan dengan prilaku yang sangat buruk dan dilakonkan oleh seorang artis Amerika Serikat.

Diangarkan kos perbelanjaan Filem adalah sebanyak US$ 5 juta, dalam filem itu Nabi Muhammad saw digambarkan dengan kelakuan yang sangat jauh dari sejarah kehidupan Rasulullah saw itu sendiri.. Filem ini seolah-olah sengaja ditayangkan bersamaan dengan peringatan peristiwa 11 September.

Semalam 20 September 2012 berita terbaru dari Seorang pelakon dalam filem terbitan California menyatakan beliau ditipu dan tidak menyedari bahawa filem itu bakal mengisahkan Nabi Muhammad s.a.w.


Pelakon, Cindy Lee Garcia, dari Bakersfield, California, yang muncul seketika dalam klip filem tersebut mengaku menjawab panggilan casting tahun lalu untuk tampil di sebuah filem berjudul Dessert Warrior.

"Itu terlihat tidak nyata bagi saya. Sepertinya tidak satu pun yang menunjukkan kami pernah difilemkan di sana. Semua di sana kelihatan ganjil," terang Garcia dalam wawancara dengan telefon seperti dilaporkan Stratis Times, Khamis (13/9).

Klip-klip filem tersebut ditayangkan di YouTube dengan beberapa judul berbeza termasuk 'Innoncence of Muslim ". Filem itu menggambarkan Nabi Muhammad saw sebagai  perilaku kejam dan agresif. Rujukan dari republika.co.id

Dan hari ini di paparan FB rakan saya yang belajar di US memaparkan pawagam yang bertanggungjawab menayangkan filem tersebut musnah..


Allahu AKBAR. A picture of a cinema in America that was going to play the film of the Prophet Sep 18 at noon.An earthquake hit that area that caused the
building into two pieces.The Americans are so shocked at the miracle that they didn't allow full media coverage on the topic and that's why you didn't hear about it on the news today!

SHARE THIS around and let people know that Allah is protecting the prophet.

0 Komen/Ulasan:

Post a Comment

Terima Kasih melayari blog Mutiara Hati Insan
Thank you for visiting the blog Mutiara Human Liver .

10 Artikel Popular

List Blog

Peringatan :

Segala perkataan, gambar atau komen berunsur lucah, mengamcam atau memfitnah dengan niat untuk menjatuhkan, menganiaya, mengugut dan menggangu privasi penulis atau menggunakan mana-mana aplikasi secara beterusan atau tidak tanpa atau dengan mendedahkan identiti diri sebenar dengan niat yang sama juga menggunakan atau mencuri gambar, entri dan juga yang apa jua persamaan tanpa izin penulis blog ini sendiri, adalah melakukan kesalahan dan tindakan boleh dimabil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998.